Zdrowa dieta, co jeść, aby zachować witalność?

Stwórz swój fit styl i ciesz się życiem

Zdrowa dieta, co jeść, aby zachować witalność?

Zdrowa dieta to podstawa zachowania witalności. Większość składników odżywczych, witamin i mikroelementów bierze się z pokarmu. Życie w pośpiechu, spożywanie dużej ilości używek, cukrów i jedzenia typu fast-food ma znaczący wpływ na stan naszego organizmu. Prowadzi do awitaminozy, otyłości, cukrzycy i innych groźnych chorób cywilizacyjnych. Z drugiej strony paranoją staje się wyszukiwanie we wszystkich typach produktów spożywczych potencjalnie niebezpiecznych składników i dodatków, grożących zdrowiu. Jak więc nie przesadzać i odżywiać się rozsądnie, z korzyścią dla organizmu by nie zwariować?

 

Kilka prostych zasad żywieniowych, których każdy może przestrzegać

 

Stosowanie restrykcyjnych diet to często bardzo dużo wyrzeczeń, z którymi nie każdy jest w stanie poradzić sobie na dłuższą metę. Z kolei kupowanie jedynie produktów z wyższej półki, bio i eko, wiąże się z większymi wydatkami, a nie zawsze z najlepszą jakością. Łatwiej zatem trzymać się kilku zasad zdrowego żywienia, do których nietrudno jest przywyknąć na stałe. Przede wszystkim należy trzymać się reguły złotego środka. Mówi się, że wszystko jest dla ludzi i jest to prawda. Jednak tylko w przypadku jedzenia produktów w określonych ilościach i o określonej porze.

 

Wystrzegaj się alkoholu 

 

Najlepiej jest wystrzegać się alkoholu, a posiłki komponować z przewagą warzyw i zbóż nad mięsem, które powinno pochodzić jedynie ze sprawdzonych, krajowych hodowli. Cukier należy ograniczyć do minimum, nawet ten z owoców. Dobrze, jeśli przyjmuje się go maksymalnie do południa. Przez cały dzień powinno się pić duże ilości niegazowanej wody mineralnej. Bez ograniczeń można zajadać się warzywami. Najkorzystniej z dodatkiem zdrowych roślinnych tłuszczy, które wspomogą wchłanianie witamin, a także ziół usprawniających trawienie. 

 

Potencjał leczniczy produktów super food

 

Racjonalna dieta to nie tylko ograniczenia i wskazania. Dodatkową porcję zdrowia mogą stanowić produkty znane ze swoich szczególnych właściwości leczniczych. Bogate w składniki pokarmowe, witaminy i minerały modne artykuły spożywcze typu superfood. Stanowią doskonałe uzupełnienie braków substancji niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Należą do nich polskie produkty, jak czosnek, pietruszka, siemię lniane, olej rzepakowy, jarmuż, gryka, kasza jaglana, dzika róża czy aronia, a także importowane owoce granatu, awokado, grejpfrut, komosa ryżowa, amarantus, migdały, kurkuma, oregano, tymianek, imbir, czarnuszka, czy jagody goji. W przypadku bardziej orientalnych rodzajów superfood możliwy jest zakup świeżych, suszonych lub mrożonych ziół, przypraw i owoców, jak i artykułów wzbogaconych o te składniki. 

 

Leczenie jedzeniem 

 

Leczenie jedzeniem chroni przed takimi przypadłościami,  jak wzdęcia, zaparcia, biegunki, bóle brzucha, bóle reumatyczne, próchnica, wysypki, alergie, bóle głowy, czy zaburzenia koncentracji. Na dłuższą metę usprawnia działanie układu odpornościowego, zmniejszając ryzyko przeziębień i poważniejszych zachorowań. Dodatkowo znane jest działanie tak zwanego komfort food, czyli jedzenia na pocieszenie, które wspiera walkę z obniżoną energią, a nawet depresją.


Odwiedź mój Instagram i zainspiruj się do bycia Fit

 


 

Plany dietetyczno/treningowe, z których korzystałem podczas metamorfozy – są skuteczniejsi niż
97,6% firm z tej branży
>>>Sprawdź ich tutaj

Please follow and like us:
Zobacz
Zobacz
Zapraszam na Instagram