Zacząłem ćwiczyć i tyję, jak to się dzieje?

Zacząłem ćwiczyć i tyję, jak to się dzieje?

Zacząłem ćwiczyć i tyję

Zastanawiasz się co robisz źle? Ruszasz się więcej a waga, zamiast spadać – rośnie. Jesteś zdemotywowany, bo nic nie wskazuje na to, że osiągniesz upragniony cel. Zapewniamy – odchudzanie nie jest skomplikowanym procesem. Sprawdź co możesz robić źle.

 

Niewłaściwa dieta

Być może Twoją tradycją są weekendowe wyjścia do kawiarni na lody, wyśmienite ciasta lub inne desery. Na obiad wygodniej jest zamówić pizzę, bo przecież nie masz czasu na długie przygotowania – skorzystaj więc z szybkich przepisów lub cateringu dietetycznego. Pamiętaj, że zdrowa dieta wcale nie musi być droga. Twoje ciało potrzebuje zdrowego paliwa, a nie tanich zamienników, które zaspokoją głód tylko na krótką chwilę. Czy wiesz, że awokado może zastąpić masło, a ksylitol jest dobrym zamiennikiem cukru, bo posiada mniejszą liczbę kalorii? Jedzenie nie jest Twoim wrogiem.

Jeżeli chcesz zadbać o odpowiednią dietę, musisz dopasować liczbę spożywanych kalorii do swojego trybu życia, a także masy i wysokości ciała. Pomocą służą różnego rodzaju aplikacje i kalkulatory, które pomogą wyliczyć Twoje dzienne zapotrzebowanie kaloryczne. Pamiętaj, że deficyt kaloryczny wpłynie korzystnie na utratę masy ciała. Obniżaj kalorie stopniowo, a nie rygorystycznie. Tygodniowo bezpiecznie jest tracić od 0,5 do 1 kg masy ciała.

 

Zacząłem ćwiczyć i tyję

Wracasz do domu po ciężkim dniu spędzonym w szkole lub pracy. W końcu masz czas, aby wyciągnąć się na kanapie i odetchnąć. To świetny moment na jakąś przekąskę. Wprawdzie nie czujesz głodu, bo niedawno jadłeś na mieście. Ale jak to – seans bez podjadania? Z szafki wyciągasz więc chipsy, a po drodze zgarniasz butelkę pepsi. W połowie filmu okazuje się, że opakowania są puste. Niemożliwe, prawda? Na końcu dopadają Cię wyrzuty sumienia i fantazjujesz o tym, o ile lepsze byłoby Twoje życie, gdyby waga pokazywała inną liczbę. Obiecujesz więc sobie, odpuścić dzisiejszą kolację lub robisz głodówkę kolejnego dnia. Tymczasem jest to najgorsze rozwiązanie.
Zamiast poświęcać wolną chwilę na podjadanie, ubierz wygodne ubrania i weź się za pożeranie nadmiaru kalorii. Jeżeli naprawdę odczuwasz zmęczenie – odpocznij, to też jest ważne.
Pamiętaj, że chipsy możesz zamienić na jakąś zdrową, niskokaloryczną przekąskę, a pepsi na wodę z cytryną.

 

Zatrzymanie wody w organizmie

Im mniej wody pijemy, tym większe jej ilości mogą magazynować się w naszym organizmie. Nadmierna jej ilość, doprowadza do zwiększenia wagi ciała oraz wpływa niekorzystnie na jego wygląd – skutkiem tego są np. obrzęki. Zadbaj więc o odpowiednie nawodnienie.

 

Brak konsekwencji

Sukces opiera się na ciężkiej pracy, determinacji i spójności działań, jednak to konsekwencja stanowi najważniejszą kwestię. Regularne ćwiczenia, to obowiązkowy punkt. Być może zacząłeś kiedyś biegać, chodzić na siłownię lub upatrzyłeś sobie jakiś inny sport. Twój plan treningowy był świetnie dopracowany, ale po kilku tygodniach stwierdziłeś, że Ci się nie chce. Jeden dzień lenistwa zamienił się w miesiąc. Brak konsekwencji z pewnością nie doprowadzi Cię do osiągnięcia upragnionego celu. Regularne ćwiczenia to inwestycja, która przyniesie wiele pozytywnych rezultatów.

Zbyt mało aktywności

Aktywności, które prowadzisz, aby zrzucić nadmiar tkanki tłuszczowej, mogą okazać się zbyt krótkie (np. w przypadku spacerów) lub za mało intensywne. Być może Twoje treningi, nie są tak bardzo wymagające jak Ci się wydaje. Przez to możesz źle oszacować liczbę kalorii, które powinieneś spożywać każdego dnia, a waga, zamiast spadać, będzie stale rosła.

 

instagram wojtstyl

Chcesz być fit na lato? 

Polecam spersonalizowaną dietę i plan treningowy
 Zobacz tutaj 

 

Please follow and like us:

 

Masz pytania ? Pisz śmiało