Wszystko co powinniśmy wiedzieć o magnezie

Stwórz swój fit styl i ciesz się życiem

Wszystko co powinniśmy wiedzieć o magnezie

Nie podlega obiekcji, iż deficyty magnezu w diecie osoby dorosłej, jak również nastolatków, wiążą się z poważnymi konsekwencjami dla całego organizmu. Jego udział w diecie jest istotny, ze względu na szereg funkcji, które wykonuje. Zwykle pierwsze fazy deficytu magnezu związane są z występowaniem drgania mięśni, zwłaszcza np. powiek, co jest dla nas objawem, iż potrzebne jest dopełnienie jego poziomu w diecie. Magnez jest niezwykle istotnym składnikiem niezbędnym do utrzymania właściwego przebiegu niemal wszelkich mechanizmów występujących w organizmie. Stanowi on czwarty co do zawartości w organizmie ludzkim pierwiastek. Uczestniczy w wielu zmianach metabolicznych aktywując blisko 300 enzymów. Poziom magnezu zmniejsza się m.in. pod naciskiem stresu, treningu sportowego lub ze zbytniego wypicia kawy oraz alkoholu. Z racji tego, iż magnez bierze udział w tak wielu mechanizmach, jego deficyt jest niezwykle niebezpieczny w rezultatach.

 

Wybierz rozsądnie

Nie każdy dostępny na rynku magnez charakteryzuje dobra jakość. Jeśli już zachodzi potrzeba jego suplementacji skorzystajmy z polecenia Pań w aptece i wybierzmy dobry jakościowo produkt, który dostarczy do naszego organizmu odpowiednią ilość magnezu i pomoże zlikwidować niedobory. Ja sam mam w domowej apteczce Magnez Sundose Polska i sprawdza się naprawdę dobrze.

 

Wartości magnezu

 

W układzie kostnym magnez wspiera regulacje poziomu wapnia, oddziałuje także na wzrost działania witaminy D3. Czynnie uczestniczy w działaniu mięśni (wpływając na neuroprzekaźniki) i w przebiegu rozkurczy mięśni. Dzięki właściwej podaży pozwoli na produkcję odpowiedniej ilości energii każdego dnia. Wpływa na metabolizm cukrów oraz jest także potrzebnym elementem do syntezy oraz produkowania insuliny (uczestniczącej w przebiegu wychwytu glukozy poprzez komórki).

 

Suplementacja magnezem w sposób profilaktyczny

 

Stosowanie magnezu zapobiegawczo nie będzie miało szkodliwych efektów dla życia oraz działania człowieka. Niezwykle ciężko jest przedawkować magnez, więc należałoby wykorzystywać go w skupionej postaci oraz nie doprowadzać do występowania do jego deficytu. W efekcie odzyskanie straconych sił oraz możliwości może wykazać się długie oraz bardzo trudne. Nie podlega to żadnej dyskusji.

Odpowiedni poziomu magnezu odgrywa istotną funkcję w zachowaniu pełni zdrowia oraz wydolności umysłowej oraz ruchowej. Na podstawie doniesień naukowych z ubiegłych lat podniesiono rekomendowaną dawkę codziennego spożycia (tzw. ZDS) dla dorosłych do 375 mg. Jest to dawka magnezu jaką organizm winien uzyskać (przyswoić) oraz nie jest to zgodne z dawką pobraną z jedzeniem, gdyż nie cała ilość magnezu jest przyswajana.

 

Badanie magnezu we krwi – normy

 

Poziom magnezu w surowicy określa się na bazie oceny składu krwi żylnej. Obszar wartości dobrych dla stężenia magnezu w osoczu krwi sięga 0.65–1.2 mmol/l bądź 1.7–2.7 mg/dl. Poziom mniejszy aniżeli podany opisujemy jako hipomagnezemię, większy tymczasem – hipermagnezemię. Ścisłe granice obszaru referencyjnego mogą różnić się we współzależności od wieku badanego oraz laboratorium przeprowadzającego badanie. W większości wypadków na wydruku wyniku badania podany jest przyjęty w konkretnym wypadku obszar odpowiedni. Efekty mieszczące się w obszarze referencyjnym uważane są za normę. Wskazują one efektywność procesów poprawiających stężenie magnezu oraz są wyrazem właściwego stanu jego zasobów. Zdarza się jednakże, iż zapasy magnezu ustrojowego są zmniejszone pomimo właściwego efektu badania.

Sprawdź indywidualną rekomendację suplementacji dla Ciebie. Składniki i ich ilość dopasowane do potrzeb Twojego organizmu i stylu życia. To będzie Twoja unikatowa mieszanka.

Możesz skorzystać z kuponu rabatowego 50 zł odbierając go w Messengerze .

 

Please follow and like us:
Zobacz
Zobacz
Zapraszam na Instagram