Trening w upalne dni

Trening w upalne dni

trening

Upalne dni wcale nie muszą oznaczać rezygnacji z treningów. Warto mieć jednak świadomość tego, że podczas takich wysokich temperatur, należy być szczególnie ostrożnym. Pocimy się bowiem już od samego upału, a dochodzi do tego jeszcze wzmożony wysiłek. Dlatego ważna jest rozwaga i odpowiednie przygotowanie się właśnie do tej czynności. Trenując na świeżym powietrzu można w takich warunkach odczuwać osłabienie, zawroty głowy, a wszystko to może skończyć się nawet udarem cieplnym.

 

Jakie sporty są polecane w upalne dni?

Bez wątpienia w upalne dni nie ma nic lepszego, od uprawiania sportów wodnych. Warto jednak wziąć pod uwagę nie tylko pływanie, ale również i kajakarstwo, wioślarstwo. Woda zapewnia ochłodę. Jeśli jednak sporty wodne nie są zdecydowanie czymś w czym się odnajdujemy, możemy dostosować porę treningu do panującej pogody. Zamiast południowych i lekko popołudniowych godzin treningu, zdecydowanie lepiej jest wykonać go wczesnym rankiem bądź też wieczorem. Wówczas temperatura jest znacznie niższa, a słońce nie przygrzewa już tak bardzo intensywnie. Podczas takiego treningu można znaleźć zatem wytchnienie i można jak najbardziej ćwiczyć na zewnątrz.

Jeśli jednak nie mamy możliwości by ćwiczyć o takich godzinach, to bez wątpienia dobrym rozwiązaniem będzie trenowanie w cieniu. Naturalny cień są w stanie zagwarantować nam parki, lasy czy też duże ogrody. Jeśli decydujemy się na bieganie, nie powinniśmy wybierać tras prowadzących jedynie przez chodnik. Warto by na naszej trasie znalazło się miejsce do krótkiego odpoczynku i jakieś źródło wody, które będzie w stanie zapewnić nam ochłodzenie. Może być to jakaś fontanna czy też zraszacz.

Czasem może nam się wydawać, że w takiej sytuacji może lepiej jest całkowicie zrezygnować z treningów na zewnątrz, a przerzucić się na klimatyzowane pomieszczenia. Takie działanie nie jest jednak zdecydowanie dobre, szczególnie dla naszego organizmu. Jeśli bowiem cały czas zmieniamy temperaturę, w której się znajdujemy, wówczas jeszcze szybciej możemy narazić się na przeziębienie. Z wysokich temperatur wchodzimy bowiem do klimatyzowanych pomieszczeń, gdzie mogą być one naprawdę bardzo niskie.

 

Jak przygotować się do treningu?

W trakcie treningów na świeżym powietrzu, ważne jest oczywiście regularne uzupełnianie wody. Najlepiej by była to woda mineralna bądź też ewentualnie napój izotoniczny. Upał sprawia, że dodatkowo jeszcze bardziej się pocimy. Dlatego powinniśmy adekwatnie do tej sytuacji, starać się również więcej pić.

Ważne jest także to, jak na taki trening zdecydujemy się ubrać. Jeśli planujemy dłuższe ćwiczenia, wówczas dobrym pomysłem jest ubranie czegoś, co będzie osłaniało nasze ramiona oraz plecy. Unikniemy wtedy poparzenia słonecznego. Natomiast na krótki trening poleca się ubrania zasłaniające jak najmniejszy obszar ciała, aby można było szybko się wypocić.

Oczywiście preferowanymi w tym czasie kolorami, powinny być jasne barwy. Sam materiał powinien być natomiast lekki i przyjemny. Koniecznie na głowie powinno się mieć również czapkę.

 

Please follow and like us:

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Masz pytania ? Pisz śmiało