Trening siłowy – najczęstsze błędy początkujących

Stwórz swój styl i ciesz się życiem

Trening siłowy – najczęstsze błędy początkujących

Początki na siłowni nie nalezą do najprostszych. Warto więc wiedzieć czego nie robić, by nie uszkodzić się i nie skończyć kariery przedwcześnie. Przyjrzyjmy się najczęstszym błędom osób początkujących.

 

Brak planu treningowego

 

Idziesz na siłownię z myślą, że w sumie jakoś to będzie i plątasz się pomiędzy przyrządami i sztangami, robiąc wszystko co w danej chwili przyjdzie do głowy. Brzmi znajomo? Tak wyglądają najczęściej początki na siłowni. Może i pozwoli to na osiągnięcie małego progresu, ale jeśli chcemy trenować tak przez cały czas to nie będzie to mieć większego sensu. Plan treningowy to podstawa. Należy wyznaczyć konkretne cele i plany na przyszłość i się ich trzymać. Wiadomo, że na początku jest to trudne, ale na siłowni znajduje się wiele miłych i sympatycznych osób, które z chęcią nam pomogą.

 

Technika ćwiczenia? Po co?

 

Wiele osób podchodzi do ćwiczeń z myślą “jakoś to będzie”. Tymczasem jest to jeden z najprostszych sposobów na to, by zrobić sobie krzywdę. Zanim zaczniemy ćwiczyć na maksymalnym obciążeniu warto przetestować technikę na pustej, nieobciążonej sztandze. Najlepszym sposobem będzie otworzenie YouTube i zobaczenie jak z ćwiczeniami radzą sobie osoby trenujące od dawna, przyjście na siłownię i zademonstrowanie naszej techniki instruktorowi lub opiekunowi sali. Może nam on pokazać czy ruch, który wykonujemy jest prawidłowy, a jeśli nie – pomoże nam go skorygować.

 

Ćwiczenie do upadłego

 

Na początku każdy chce przesuwać góry. Motywacja jest na najwyższym możliwym poziomie, więc ćwiczymy póki starczy nam sił. Kolejny błąd! Trening dla osoby początkującej powinien trwać około godziny i to z wliczoną rozgrzewką i rozciąganiem na końcu. Dłuższe treningi nie będą efektywne, a w dodatku zwiększa się znacznie ryzyko kontuzji. Co więcej, tak długi trening sprawi, że spalimy wszystkie nasze zapasy energii i organizm zacznie spalać własne mięśnie, a nie o to w tym wszystkim chodzi. Tak samo nie powinniśmy łączyć sesji cardio i treningu siłowego na jednym treningu.

 

Dieta też ma znaczenie

 

Skoro spaliliśmy tyle kalorii na treningu, to tłusta pizza nie będzie problemem, czyż nie? No niestety będzie (również nad tym ubolewam, nie jesteście sami)… Trenując siłowo musimy dostarczać do organizmu wszelkie niezbędne mikro- i makroskładniki. Od nich zależy nasz wygląd, stan naszych mięśni i samopoczucie. Musimy uświadomić sobie, że to nie trening, ale głównie dieta jest sprawcą tego, jak wyglądamy.

 

Regularność i systematyczność

 

Ostatni punkt na naszej liście błędów popełnianych przez początkujących. O ile odpuszczenie treningu po ciężkim dniu i odrobienie go np. następnego dnia rano, od czasu do czasu, nie zablokuje naszych postępów, tak regularne rezygnacje z ćwiczenia, “bo mi się nie chcę dzisiaj” oddalą nas od sukcesu i zaplanowanego celu. W dodatku jedna rezygnacja, którą sobie wybaczymy, pociągnie za sobą kolejne. Regularność i systematyczność to najważniejszy element treningu. To czy podnosimy 40 kg czy 150 kg na sztandze nie ma większego znaczenia, regularne ćwiczenie – wręcz przeciwnie.

Please follow and like us:
Zobacz
Zobacz
PINTEREST
PINTEREST
Zapraszam na Instagram