Trening po porodzie w warunkach domowych

Stwórz swój fit styl i ciesz się życiem

Trening po porodzie w warunkach domowych

Trening po porodzie

 

Wiele z nas po urodzeniu dziecka, a nawet wiele miesięcy przed porodem, rezygnuje z aktywności fizycznej. Kierowane obawą o zdrowie dziecka, a później o własny organizm decydujemy się na ograniczenie ćwiczeń, lub całkowite wykluczenie ich z naszego planu dnia. Tymczasem sport to zdrowie również w czasie tak szczególnym, jak pierwsze miesiące w nowo nabytej roli mamy. Wystarczy umiejętnie dobrać zakres naszej aktywności, by osiągnąć fantastyczne efekty i wspomóc nasze ciało w odzyskaniu kondycji.

 

Trening po porodzie – jak znaleźć motywację?

 

Z pewnością nie pomoże nam podchodzenie do siebie samych zbyt serio. Miejmy dla siebie równie ogromne zrozumienie, jakie mamy dla naszego świeżo urodzonego dziecka. W naszym organizmie zachodzą teraz ogromne zmiany, zarówno hormonalne, jak i fizyczne. Opieka nad maluchem również wymaga sporych ilości energii. W tej sytuacji utrzymanie motywacji wydaje się trudne. Nie będzie takie, jeśli uświadomimy sobie jedną, podstawową rzecz. Ruch oznacza dotlenienie organizmu. A organizm odpowiednio dotleniony ma więcej siły, by radzić sobie z zadaniami, czekającymi młode matki. Nie obawiajmy się więc poprosić o pomoc partnera i rodziny, by wygospodarować na sport choćby pół godziny dziennie.

Jeśli odczuwasz wyrzuty sumienia związane z pozostawianiem ukochanego dziecka pod cudzą opieką pomyśl, że w ten sposób zbuduje ono więź także z innymi osobami. Choć i tak nieuchronnie przez pierwsze lata jego życia będziesz grała pierwsze skrzypce w hierarchii jego przywiązania, taka więź będzie dla niego bardzo wspierająca w radzeniu sobie z trudami dnia codziennego.

 

 

Kiedy zacząć ćwiczyć?

 

Nawet nie próbujmy ścigać się z kimkolwiek. Każdy organizm jest inny. Na ogół na pierwsze ćwiczenia jesteśmy gotowe, gdy przyzna to nasz lekarz prowadzący. Średnio zaleca się wstrzymanie aktywności fizycznej na 6 tygodni po porodzie (12 tygodni w przypadku urodzenia dziecka poprzez cesarskie cięcie). Jednak pewne podstawowe ćwiczenia, takie jak ćwiczenie mięśni dna miednicy, czy spacery możesz wykonywać już parę dni po rozwiązaniu. Najważniejszy w tym wszystkim jest umiar. Nikt nie oczekuje od maratończyka, że świeżo po skończeniu maratonu wstanie i zacznie podnosić ciężary. Poród jest bardziej wymagający dla organizmu niż maraton. Zwracaj więc uwagę na sygnały płynące z Twojego ciała i nie forsuj się – do kondycji należy powracać stopniowo i łagodnie. Podczas ćwiczeń nie powinnaś też odczuwać żadnego bólu.

 

Swój trening po porodzie, możesz wzbogacić także o picie zielonej herbaty, która świetnie działa na metabolizm. 

 

Jaką aktywność fizyczną możemy podejmować?

 

Na początek dobrze zacząć od prostych ćwiczeń, wymagających wręcz leżenia na plecach. Kręcenie kółek stopami, zaginanie i rozluźnianie palców stóp, proste ćwiczenia rozciągające, to wszystko możemy zrobić jak najwcześniej. Bardzo dobrym ćwiczeniem jest również przenoszenie zgiętych w kolanach nóg z prawej na lewą stronę naszego ciała i z powrotem – to ćwiczenie pozwala łagodnie przyzwyczaić się naszym mięśniom brzucha do ponownej aktywności. Fantastyczne w tym okresie będą pewne podstawowe zbiory asan (pozycji) wchodzące w skład jogi jak na przykład Powitanie Słońca.

Dobrym testem, określającym wyraźnie, czy jesteśmy gotowe na większy wysiłek, jest próba podniesienia naszego ciała tak, jak przy robieniu brzuszków, pod kątem 45 stopni. Jeśli jesteśmy w stanie to wykonać, nasze ciało poradzi sobie również z bieganiem, czy ćwiczeniami fitness. W każdej sytuacji “przed użyciem skonsultuj się z lekarzem”, nie farmaceutą. To on najlepiej zna przebieg Twojego porodu i wie dobrze, na co możesz sobie pozwolić w każdym, kolejnym tygodniu. W ten sposób już w parę tygodni odzyskasz pełną sprawność i będziesz mogła cieszyć się macierzyństwem, zadbawszy wcześniej również o siebie.

 


Dla szybszego powrotu do formy warto skorzystać z  planu treningowego z dietą. 
Korzystając z mojego polecenia, zyskasz nawet do 90 dni w diecie za darmo. 
Sprawdź teraz 

 


Slim Dream Shake to koktajl odchudzający, który został stworzony z wysokiej jakości składników. Zapewniają one skuteczne działania, a także bezpieczeństwo. Smaczna forma to kolejna zaleta Slim Dream Shake. sprawdź teraz

Please follow and like us:
Zobacz
Zobacz
Zapraszam na Instagram