Trening na skakance – efekty

Trening na skakance – efekty

Trening na skakance

Zapewne większość osób miała okazję przynajmniej raz w życiu skakać na skakance. Jest to zarówno świetna forma rozrywki jak i idealna aktywność sportowa, która niesie ze sobą wiele zalet. Jakich efektów możemy się spodziewać, regularnie wykonując to ćwiczenie? Odpowiedź na to pytanie dostarczy poniższy artykuł.

 

Odpowiednia skakanka- jak ją dobrać?

Przede wszystkim należy pamiętać o tym, że najlepszym rozwiązaniem wydają się być lekkie skakanki. Ich lina jest wykonana z tworzywa sztucznego, co jest bardzo komfortowe. Jednak najważniejszym aspektem jest oczywiście długość skakanki. Aby sprawdzić, czy jest odpowiednia, warto stanąć dokładnie na środku linki i unieść rączki. Powinny znajdować się powyżej naszych pach. W przypadku, kiedy mamy do czynienia ze zbyt długą skakanką, możemy ją odpowiednio zawiązać, tym samym skracając ją.

Efekty i zalety związane ze skakaniem na skakance

Aby zminimalizować ryzyko kontuzji, istotna przed rozpoczęciem treningu jest odpowiednia rozgrzewka. Należy przygotować zarówno mięśnie, jak i tkanki łączne do intensywnych ćwiczeń. W tym celu możemy wykonywać krążenia dolnych partii ciała. Największą zaletą skakania na skakance jest błyskawiczne spalanie kalorii. Jest to więc idealne rozwiązanie dla osób, które pragną w krótkim czasie zrzucić zbędne kilogramy. Wystarczy wykonywać ćwiczenie z różną prędkością (tzw. trening interwałowy), aby spalać kalorie jeszcze kilka godzin po treningu. Kolejną zaletą jest zwiększenie elastyczności i sprężystości nóg. To właśnie dzięki temu ryzyko kontuzji i urazów kończyn znacznie się zmniejsza, a kości stają się bardziej wytrzymałe. Dodatkowo już po kilku treningach zobaczymy różnice w naszym ciele, mianowicie będzie ono silniejsze, jędrniejsze, ale przede wszystkim smuklejsze. Co ciekawe, skakanka rzeźbi mięśnie nóg i pośladków, na których nam tak bardzo zależy.

 

Trening na skakance – koordynacja

Mówiąc o efektach skakania na skakance nie w sposób nie wspomnieć o doskonałym wpływie na koordynację. Jest to idealne ćwiczenie, aby poprawić komunikację naszego układu nerwowego, między nogami, nadgarstkami i mózgiem. Zapewne dlatego dla wielu profesjonalnych bokserów jest to fundamentalna aktywność, bez której nie byliby w stanie osiągać dużych sukcesów, w końcu odpowiednie poruszanie się w sportach walki to podstawa, na której trzeba bazować. Wszelka aktywność fizyczna, zatem również i skakanie na skakance pozytywnie wpływa na metabolizm. Znacznie go przyspiesza, co jest dobrą wiadomością dla osób, które się odchudzają.

Skakanie na skakance to także pewność świetnego nastroju. Gwarantuje bowiem wyrzut endorfin, które odpowiedzialne są w naszym organizmie za dobry humor. Tego typu trening jest również idealny dla naszego układu krążeniowo-oddechowego, bowiem tętno rośnie w błyskawicznym tempie, co więcej utrzymuje się na wysokim poziomie przez dość długi czas. Jest to również doskonała forma rozrywki. Dzieci uwielbiają skakać na skakance, sprawia im to ogromną radość. Podsumowując, jest to bardzo przydatny sprzęt cardio, który nie kosztuje dużo, jest jednak bardzo wszechstronny i warto go zakupić.

 

Please follow and like us:

 

Masz pytania ? Pisz śmiało