Trening cardio – podstawa szybkiego odchudzania

Stwórz swój fit styl i ciesz się życiem

Trening cardio – podstawa szybkiego odchudzania

Trening Cardio

Trening cardio (zwany również treningiem wytrzymałościowym) to jeden z rodzajów ćwiczeń, który ma za zadanie poprawić naszą wydolność serca. Poleca się go wszystkim, niezależnie od wieku i poziomu wytrenowania. Ćwiczenia cardio pomagają schudnąć, poprawiają stan układu krążenia, dotleniają organizm i wpływają na ogólny stan organizmu.

 

Co to jest trening cardio?

 

Trening cardio to wysiłek, który ma za zadanie podnieść tempo przemiany materii i pomóc w zwalczaniu tkanki tłuszczowej, poprawiając jednocześnie ogólną wydolność tlenową organizmu. Można go wykonywać niemal w dowolnych warunkach, używając sprzętu lub nie. Trening powinien być dostosowany do wydolności i wieku danej osoby.

Najlepszymi ćwiczeniami cardio są jazda na rowerze i bieganie. Zarówno jeden i drugi przynosi szybkie efekty, które utrzymują się przez długi czas. Trenując cardio poprawiamy również wygląd naszych mięśni.

 

Treningi cardio – korzyści dla zdrowia

 

Wiele osób mówi, że treningi cardio przedłużają życie. Co najlepsze, nie ma w tym żadnego kłamstwa. Regularne uprawianie sportu poprawia pracę mięśnia sercowego, który nie dość, że lepiej pracuje, to w dodatku mniej się męczy i wolniej zużywa. Wszystko to przekłada się na lepsze funkcjonowanie całego układu krwionośnego, aż do późnej starości.

Regularne treningi cardio pozwolą nam zwiększyć przepustowość żył, obniżą ryzyko wystąpienia poważnych chorób, takich jak np. zawał serca i udar mózgu, a także zredukują nadmiarowe kilogramy.

 

Trening cardio i odchudzanie

 

Trening cardio świetnie radzi sobie z nadmiarowymi kilogramami. Jeśli chcemy zredukować nadwagę, wystarczyłaby sama dieta, ale tak naprawdę dopiero, gdy w grę wchodzą ćwiczenia, nasze ciało staje się jędrne, a odchudzanie przyspiesza.

Jeśli chcemy pozbyć się zbędnego tłuszczu – musimy trenować w warunkach tlenowych. Oznacza to, że nasz organizm jest w stanie pokryć wtedy całe zapotrzebowanie naszych mięśni na tlen. Jeśli trening jest zbyt intensywny, dochodzi do włączenia procesów beztlenowych, w których trakcie spalanie już się nie odbywa. Wniosek z tego jest prosty – jeśli chcemy spalać zbędne kilogramy, musimy trenować na niskim poziomie intensywności.

 

Trening cardio – czy warto?

 

Odpowiedź na to pytanie jest prosta – oczywiście, że warto! Trening cardio wpływa pozytywnie na cały organizm, który pracuje lepiej i jest zdecydowanie bardziej odporny na choroby. Nawet jeśli nie chcemy spalać zbędnego tłuszczu, to i tak warto raz na 2-3 wybrać się na 40-minutowy trening. Nasz organizm nam za to podziękuje.

Należy jednak być ostrożnym. Nadmierny wysiłek nie jest wskazany osobom, które borykają się z nadciśnieniem tętniczym lub mają problemy z sercem i układem krążenia. Z treningu cardio powinny także zrezygnować osoby z dużą nadwagą, gdyż intensywność ćwiczeń i duża masa ciała mogą doprowadzić do nadmiernego obciążania kręgosłupa oraz stawów. Dla takich osób najlepsze może okazać się pływanie. Dopiero później warto wprowadzić kolejne aktywności. Jeśli nie mamy pewności czy możemy trenować cardio, warto odwiedzić lekarza i spytać się go o szczegóły.

 


 

 

 

Please follow and like us:
Zobacz
Zobacz
Zapraszam na Instagram