Szczupłe uda, przykłady ćwiczeń 

Stwórz swój fit styl i ciesz się życiem

Szczupłe uda, przykłady ćwiczeń 

Szczupłe uda

W dzisiejszych czasach aktywność fizyczna jest bardzo ważna. Wiele osób chce być fit, dlatego chętnie chodzą na siłownie i biorą udział w różnych treningach. Jednak aby osiągnąć wymarzoną sylwetkę nie trzeba wychodzić z domu. W zaciszu swojego mieszkania można bardzo łatwo usunąć nadmiar tkanki tłuszczowej z różnych części ciała.

 

Jak ćwiczyć, aby osiągnąć zamierzony efekt?

Przede wszystkim, aby osiągnąć zadowalający efekt trzeba poświecić trochę czasu na przygotowanie odpowiedniego planu treningowego. Jeżeli chodzi o szczupłe uda, najlepiej będzie połączyć trening siłowy z treningiem interwałowym. Do najpopularniejszych ćwiczeń, które polecają trenerzy personalni należy m.in.:

  1. Martwy ciąg – jest to ćwiczenie, które bardzo dobrze angażuje tylne mięśnie (czyli mięśnie pośladków i ud). Istnieje kilka wariantów martwego ciągu. Warto wybrać ten najbardziej dogodny.
  2. Przysiady – klasyczne przysiady np. ze sztangą także mogą zdziałać cuda. Obecność dodatkowego obciążenia wzmacnia efekt i przyspiesza proces spalenia kalorii. Przysiady przede wszystkim angażują mięśnie czworogłowe, a także pośladki i tylne mięśnie ud. Ponadto wpływają one dobrze na pracę mięśni grzbietu i brzucha.
  3. Hip thrust – to po prostu unoszenie bioder i plecy, które są umieszczone na podwyższeniu. Jest to ćwiczenie mniej popularne niż zwyczajne przysiady, jednak pozwala na osiągnięcie naprawdę satysfakcjonujących efektów. Dzięki dodatkowemu zaangażowaniu mięśni pleców spalana zostaje dużo więcej energii.

 

Szczupłe uda – pozostałe ćwiczenia

  1. Przysiady z unoszeniem kolan – aby rozpocząć ćwiczenie, należy przyjąć taką pozycję jak w przypadku zwyczajnych przysiadów. Po każdym wyprostowaniu się z przysiadu trzeba na zmianę unosić prawe i lewe kolano do brzucha. Dłonie powinno się trzymać przed sobą.
  2. Przysiady w rozkroku – aby wykonać to ćwiczenie, należy staną w szerokim rozkroku, stopy powinno się skierować na zewnątrz, a kolana uginać w tym kierunku, w którym są palce stóp. Biodra powinno się opuszczać do kolan i przez cały czas zachowywać proste plecy. Bardzo ważny jest prawidłowy oddech.
  3. Wypady w przód – kolejne bardzo efektowne ćwiczenie, aby je wykonać trzeba ustawić stopy na szerokości bioder i wykonać duży krok do przodu, przy równoczesnym uginaniu kolan. Udo i łydka powinny tworzyć kąt prosty. Następnie trzeba wrócić do poprzedniej pozycji i powtórzyć to samo z drugą nogą.
  4. Przysiady z wyskokiem – bardzo ciekawe ćwiczenia, aby je wykonać należy zrobić półprzysiad i powrócić do pozycji stojącej robiąc wyskok w górę, w następnej kolejności trzeba przejść do przysiadu. Kolana w żadnym wypadku nie mogą wychodzić przed palce u stóp. Podczas wykonywania ćwiczenia trzeba pamiętać o wdechach i wydechach.

Ćwiczenia na szczupłe uda są bardzo proste i do ich wykonywania nie potrzeba żadnych specjalistycznych sprzętów. Nie trzeba mieć także bardzo dobrej kondycji i wytrzymałości, aby je wykonać efektownie. W zaciszu domowym ćwiczyć może każdy.


Odwiedź mój Instagram i zainspiruj się do bycia Fit

Please follow and like us:
Zobacz
Zobacz
Zapraszam na Instagram