Sport, w walce z infekcją organizmu

Stwórz swój fit styl i ciesz się życiem

Sport, w walce z infekcją organizmu

Sport, w walce z infekcją organizmu

Życie współczesnego człowieka bardzo różni się od minionych czasów. Technologiczny postęp stworzył takie udogodnienia, dzięki, którym wiele procesów zostało zautomatyzowanych. Co to oznacza? W fabrykach ludzi zastępują maszyny, codzienne przemieszczanie się stało się o wiele prostsze dzięki autobusom, samochodom, czy innym rodzajom transportu publicznego. Praca także może być wykonywana z domu przed komputerem, nie ma potrzeby codziennego wychodzenia. Komunikacja także jest prosta dzięki narzędziom, jakie daje nam wirtualny świat i media społecznościowe. Wszystkie wyżej wymienione czynniki sprawiają, że coraz mniej się ruszamy, a przecież ruch to zdrowie! Jest to jeden z niezbędnych elementów do utrzymania zdrowia i dobrego samopoczucia.

 

Sport, w walce z infekcją organizmu

Sport i aktywność fizyczna wywołuje w naszych organizmach wiele dobroczynnych procesów i zmian. Przede wszystkim pomaga zapobiec różnego rodzaju chorobom. Regularne ćwiczenia to rewelacyjny sposób, by oczyścić umysł i ciało. Niesamowicie wpływa na poprawę samopoczucia psychicznego, jednocześnie dostrzegając różnice fizyczne. Watro, podkreślić, że ciało i umysł komunikują się nawzajem, jak i również współpracują ze sobą. Jednym z ważnych korzyści z uprawiania sportu jest zwiększona samoocena. Dbając o swoje, ciało zaczynamy postrzegać siebie pozytywnie. Aktywność fizyczna poprawia wygląd, który jest zauważalny w stosunkowo krótkim czasie. Skóra wygląda świeżo, ciało staje się silniejsze, a to wszystko sprawia, że czujemy się atrakcyjniejsi. Jednym z efektów, jakie wywołują ćwiczenia, jest zwiększona produkcja endorfin zwanych potocznie hormonem szczęścia. Działa jako neuroprzekaźnik, który redukuj ból fizyczny.

 

Sport to zdrowie

Wykonywanie ćwiczeń 15-20 minut dziennie daje świetne rezultaty. Kolejnym bardzo ważnym czynnikiem jest zmniejszenie stresu i niepokoju. Aktywność fizyczna zmniejsza napięcie mięśniowe, co znacząco wpływa na obniżenie poziomu stresu. Ćwicząc, odsuwamy złe myśli od problemu, co w efekcie uspokaja nas, zmniejsza niepokój, a nawet zmniejsza emocjonalne napięcia. Regularna aktywność fizyczna zwiększa ilość różnych substancji chemicznych w mózgu, czyli pomagają mózgowi lepiej pracować, kiedy się starzejemy. Warto podkreślić, iż ćwiczenia pomagają także kontrolować uzależnienia. Sport polecam także i tym osobą, które mają mniejszą odporność organizmu.

 

Czy dobrym sposobem jest ruch w trakcie choroby?

Oczywiste jest, że sport, w walce z infekcją organizmu bardzo pomaga. Poprzez ruch zwiększa się odporność organizmu na przeziębienia. Jednakże jeśli już dojdzie do infekcji, która się rozwinęła najlepiej, by aktywność fizyczna była umiarkowana. Nie zaleca się intensywnego treningu. Można wtedy skorzystać z innych sposobów na odprężenie i odciążenie organizmu poprzez ćwiczenia jogi czy samą medytację. Spacer na świeżym powietrzu jest najkorzystniejszy. Przeziębienie jest to oznaka, że nasz układ odpornościowy walczy z bakterią czy wirusem. Najlepiej wtedy odczekać kilka dni, by ciało się zregenerowało i odpoczęło. Pamiętajmy, że sport wzmacnia organizm, jednakże trzeba pamiętać także o zdrowych nawykach żywieniowych, które pomogą, kiedy dopadnie nas nieprzyjemna choroba.

Zapraszam do obserwowania mnie na Instagramie

 

Please follow and like us:
Zobacz
Zobacz
Zapraszam na Instagram

 

Cześć. Jeśli potrzebujesz porady dotyczącej diety i treningu wyślij wiadomość. :) Wkrótce na nią odpowiem.