Sport i koronawirus, co wolno, a czego nie?

Sport i koronawirus, co wolno, a czego nie?

Sport i koronawirus

Wielu z nas zastanawia się, czy w dobie koronawirusa nadal można uprawiać sport i być aktywnym fizycznie. Czy sport i koronawirus da się połączyć? Na tak postawione pytanie należy odpowiedzieć twierdząco, choć do zagadnienia należy podejść rozważnie i z głową. Wydane przez władze publiczne rozporządzenia nie zakazują wprost aktywności na świeżym powietrzu, ale pojawiają się liczne głosy mówiące, że nie jest to obecnie optymalne rozwiązanie i znacznie lepiej będzie przenieść na jakiś czas treningi do domu. Być może ktoś posiada przydomowy ogródek czy taras, dzięki czemu utrzymanie formy stanie się jeszcze łatwiejsze. W każdym razie jeśli ktoś koniecznie musi biegać czy jeździć na rowerze na zewnątrz, to zalecana jest szczególna ostrożność i zachowanie bezpiecznego odstępu od innych ludzi. Do tego należy dodać wykluczenie aktywności w większej grupie, ewentualna rekreacja powinna przebiegać w pojedynkę.

 

Sport i koronawirus

Najlepszym wyjściem jest aktualnie utrzymywanie formy fizycznej w domowych warunkach. W tym przypadku mamy absolutnie stuprocentową pewność, iż nikogo nie narazimy na zakażenie koronawirusem, ani też sami nie przyniesiemy choroby z zewnątrz. Trenować można na wiele sposobów. Jeśli ktoś koncentruje się na bieganiu, to na rynku pojawia się duży wybór bieżni i każdy zainteresowany z pewnością znajdzie dla siebie coś odpowiedniego. Kilkadziesiąt minut na bieżni pozwoli spalić kilkaset kalorii i samopoczucie po takim wysiłku powinno być przynajmniej dobre. W trakcie aktywności fizycznej wytwarzane są endorfiny, które mają zbawienny wpływ na organizm człowieka. Nawet przymusowa kwarantanna nie jest w stanie tego zmienić. Warto dać sobie szansę i pozostać aktywnym pomimo wprowadzanych przez władze zakazów oraz obostrzeń. Wszystko można zorganizować sobie w domu, potrzebna jest jedynie odrobina chęci i samozaparcia. Gimnastyka, fitness i pozostałe ćwiczenia są możliwe do wykonywania w zamkniętej przestrzeni.

 

Trening sportowy w warunkach domowych

To samo tyczy się innych aktywności fizycznych. Domowe rowerki cieszą się coraz większą popularnością i obecnie powinny posłużyć jako środek zastępczy za jazdę na rowerze po ścieżkach na świeżym powietrzu. Nie ma żadnego problemu, by ustawić sobie na rowerku zakładane tempo jazdy czy czas, jaki zamierzamy spędzić na treningu. Wielu specjalistów poleca, by w dobie koronawirusa trenować dość spokojnie i nie serwować zbyt dużych obciążeń. Dzięki temu nie stracimy formy, a i wzmocnimy naszą odporność. Jak widać uprawianie sportu jest jak najbardziej realne. Początkowo część osób mogła mieć obniżoną motywację, gdy nagle zabrakło możliwości spotykania się ze znajomymi i wspólnego odbywania treningów. Ten stan powoli zdaje się mijać i możemy zaobserwować, że większość ludzi będących aktywnych przed pojawieniem się epidemii koronawirusa, także i teraz stara się utrzymać solidną dyspozycję w domu. Na pewno zaprocentuje to w niedalekiej przyszłości, gdy obecne uwarunkowania znikną i będzie można się swobodnie przemieszczać.

 


Please follow and like us:

 

Masz pytania ? Pisz śmiało