Sok z wyciskarki – bomba witamin

Sok z wyciskarki – bomba witamin

Sok z wyciskarki

Ostatnimi czasy wiele osób zdecydowało się na zainwestowanie w sokowirówkę lub też wyciskarkę. Z czego wynika ta “moda”? Przede wszystkim z tego, że coraz więcej mówi się na temat zdrowego odżywiania. Temat ten nie jest poruszany tylko i wyłącznie na zamkniętych konferencjach, ale również w telewizji i internecie. Spożywanie warzyw i owoców jest natomiast rewelacyjnym sposobem na to, aby zmienić swoje nawyki żywieniowe i dostarczać do organizmu wszystko to, co najlepsze. Nie zawsze jednak udaje nam się w ciągu dnia spożyć odpowiednią ilość tych produktów. Niekiedy aby dostarczyć wymaganą ilość witamin na dany dzień, trzeba by było jeść owoce kilogramami. Sok z wyciskarki jest natomiast skondensowany a zawiera w sobie moc witamin i minerałów. Ze względu na swój treściwy skład, może zastępować jeden z pięciu posiłków w ciągu dnia. Oczywiście wybierając pomiędzy sokowirówką a wyciskarką, zawsze lepiej jest wybrać wyciskarkę. Soki przygotowuje się w niej wolniej, jednak podczas ich przetwarzania nie tracą one na jakości. W przypadku sokowirówki, ostateczna wartość odżywcza soku zdecydowanie się zmniejsza.

Sok z wyciskarki na bazie warzyw

Wiele osób nie wyobraża sobie, aby w dobrej jakości soku nie było żadnych owoców. Tymczasem dziś coraz więcej przepisów ogranicza się tylko i wyłącznie do warzyw, ponieważ nie zawierają one dużej ilości cukrów i mają ostatecznie mniej kalorii. Osoby pilnujące bilansu kalorycznego każdego dnia, mogą je pić praktycznie “bezkarnie”.

  • Na bazie warzyw można przygotować między innymi sok, który pomoże w zwiększeniu odporności. Potrzebna jest do niego garść szpinaku, kilka listków bazylii oraz dwa dojrzałe pomidory. Dla wzmocnienia smaku, opcjonalnie można dodać również nieco soku z cytryny, który dobrze równoważy te składniki.
  • Sok odchudzający wymaga natomiast przygotowania jednego ogórka, imbiru, jednego buraka oraz trzech marchewek. Są to składniki ogólnodostępne i w sezonie stosunkowo tanie.

Tworząc sok typowo witaminowy, także warto skorzystać z cennych warzyw. Przygotowując trzy marchewki, dwa łodygi selera naciowego garść szpinaku i pęczek pietruszki, ma się solidną bazę. Dodatkiem może natomiast podobnie jak wyżej, być orzeźwiający sok z cytryny. Taki sok zawiera spore ilość żelaza oraz kwasu foliowego.

 

Soki  na bazie owoców

Owoce są słodkie i smaczne. Zazwyczaj spożywamy soki na ich bazie znacznie chętniej, niż te warzywne. Oczywiście one również mogą przyczynić się do poprawy funkcjonowania całego organizmu. Z owoców powstają chociażby soki świetnie wpływające na proces trawienia. Z dwóch owoców mango, pomarańczy, papai oraz limonki, powstaje sok o takich właściwościach. Można go wzbogacić o kilka listków mięty.

Sok oczyszczający również można przygotować z owoców, a mianowicie z dwóch jabłek, trzech pomarańczy, gruszki oraz grejpfruta.

Jeśli natomiast chcemy przygotować soki sok, który doda nam energii, możemy skorzystać z takich składników jak: dwa jabłka, imbir, jedna łyżka cynamonu oraz jedna łyżeczka miodu. Wykorzystując produkty, które zazwyczaj ma się w domu, można przygotować soki praktycznie na wszystko.

 

Chcesz jeszcze więcej porad dotyczących zdrowego stylu życia?
Skorzystaj z bonu na opiekę dietetyka w promocyjnej cenie —> 

 

 

 

Please follow and like us: