Słodkie napoje, które są prawdziwą bombą kaloryczną

Słodkie napoje, które są prawdziwą bombą kaloryczną

Słodkie napoje

Naprawdę sporo cukru może trafić do naszego organizmu w płynnej formie. Postanowiliśmy sprawdzić, ile cukru zawierają poszczególne  słodkie napoje, które nierzadko na pierwszy rzut oka wcale nie wyglądają na przepełnione cukrem. Celem zobrazowania, jak dużo cukru jest w napojach, posłużymy się przykładem coca-coli. Będziemy porównywać zawartość cukru w wybranym napoju słodzonym, właśnie z zawartością cukru w coli. Ile cukru znajduje się w puszce wymienionego napoju?

Pojedyncza puszka coca-coli bo aż 35 g cukru, co w przeliczeniu na łyżeczki, daje 7 łyżeczek cukru.

 

Ile cukru znaleźć można w innych słodzonych napojach?

Jak już wspomniano, coca-cola w klasycznej, małej puszce zawiera 7 łyżeczek cukru. W 100 ml tego napoju, zawartych jest aż 10,6 gramów cukru. w naszym teście sprawdziliśmy różnorodne napoje słodzone. Okazało się, iż niektóre spośród nich mają więcej cukru na 100 ml, aniżeli typowy posłodzony napój gazowany, którym jest wspomniana coca-cola.

 

Słodkie napoje owocowe i soki

Bez znaczenia, czy będziemy kupować soki w kartonie czy też w butelkach – soki owocowe są napojami bogatymi w cukier i pozbawionymi w ogóle błonnika. Nierzadko zawartość cukrów prostych owocowych napojach jest identyczna, jak w wypadku gazowanych i słodzonych napojów. Przykładowo w jednej małej buteleczce soku może być aż 30 g cukru, to w przeliczeniu daje aż 7 łyżeczek cukru. Znacznie zdrowszym wyborem od owocowych soków, będą zawsze koktajle przygotowane z zielonych warzyw i soki.

 

Napoje typu herbata

Wszelkiego rodzaju herbaciane napoje słodzone to także niezbyt dobry wybór. W półlitrowej butelce znajdziemy aż 4 łyżeczki cukru. Co warte zauważenia, napój herbaciany ma dużo mniej cukru, aniżeli sok przygotowany z owoców.

Jogurt w formie pitnej

Być może będziemy zaskoczeni tym, już w niewielkiej butelce jogurtu, jest sporo cukru, bowiem to równowartość ośmiu łyżeczek. Oznacza to, już spożywając taki jogurt dostarczymy sobie większej dawki cukrów, aniżeli wówczas, gdybyśmy wypili małą puszkę coca-coli. Dużo lepszym wyborem będą jogurty greckie i naturalne jogurty.

Lepiej zamiast jogurtu, wypić odżywczy koktajl – tego rodzaju napój bardzo dobrze sprawdzi się w roli pełnowartościowego drugiego śniadania.

 

Niegazowana woda smakowa

Być może jest to tylko woda, ale kiedy zapoznamy się z jej składem, to ujrzymy aromaty, syrop glukozowo-fruktozowy i sporą ilość cukru. Nie warto wybierać z pewnością takiego typu napojów. Dużo lepszym wyborem dla nas będzie najzwyklejsza woda.

 

Napoje energetyczne

Celem zwiększenia ilości energii w naszym organizmie, lepiej będzie wypić kawę bez dodatku cukru albo zwykłą wodę. Mała puszeczka tego napoju to równowartość prawie 6 łyżeczek cukru.

 

Słodzone roślinne napoje

W przypadku wybierania roślinnych napojów powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na ich skład, jak i na zawartość składników odżywczych. Nierzadko może się okazać, iż wersja waniliowa albo czekoladowa, takiego napoju nie jest najlepszym wyborem.

 

Kakao przeznaczone dla dzieci

W niewielkim kartoniku, zawierającym kakao dla dzieci, znajduje się do 30 gramów cukru, co daje aż 6 łyżeczek.

 

Please follow and like us:

 

Masz pytania ? Pisz śmiało