Rolowanie mięśni po treningu

Stwórz swój fit styl i ciesz się życiem

Rolowanie mięśni po treningu

Mięśnie

Ludzie coraz częściej decydują się na rozpoczęcie przygody z jakąś aktywnością fizyczną. Regularne treningi sprawiają, że w danej dyscyplinie można się rozwijać. Trenowanie jest jednak podzielone na wiele etapów, nie wystarczy tylko codziennie udawać się na świeże powietrze, aby tam trenować, należy też pamiętać o kilku istotnych czynnikach realizowanych po treningach. Jednym z takich czynników będzie rolowanie mięśni. To właśnie dzięki rolowaniu, które nie zawsze należy do najprzyjemniejszych, można szybciej zregenerować swoje mięśnie.

 

Mięśnie po treningu

 

Jak wiadomo mięśnie po treningu nie są rozluźnione, dlatego należy postarać się doprowadzić je do takiego stanu. Dla niektórych sportowców rolowanie oznacza masaż. Dzięki temu można wymasować poszczególne miejsca, które po treningach są obolałe. Jeśli ktoś zaniedba taką czynność raczej nie będzie w stanie trenować codziennie, ponieważ w pewnym momencie mięśnie odmówią mu posłuszeństwa.

 

Jakie korzyści uzyska się po rolowaniu?

 

Rolowanie mięśni prowadzi do tego, że stają się one szybko rozluźnione. Trzeba jednak stosować odpowiednią technikę rolowania, dlatego najlepiej jest podpatrzyć jakiegoś profesjonalistę, np. w filmikach instruktażowych na różnych portalach. Warto podpatrywać najlepszych, ponieważ wtedy ma się pewność, iż rolowanie wykonuje się prawidłowo. Jedną partię mięśni należy rolować maksymalnie przez 3 minuty. W początkowej fazie pojawić może się ból, jednak z czasem sportowcy nauczą się nad nim panować.

Z rolowania korzystają nie tylko profesjonaliści, ale też amatorzy, którzy poważnie podchodzą do swoich obowiązków i chcą się jak najszybciej rozwijać w wybranej dyscyplinie. Najczęściej z rolowania korzysta się po treningach biegowych, zwłaszcza na długich dystansach, np. po długich wybieganiach asfaltowych, ale też leśnych. Każdy jednak wie najlepiej kiedy potrzebne jest mu rolowanie, warto sprawdzać stan swoich mięśni i słuchać swojego organizmu. Nie zaleca się rolowania stref podkolanowych.

 

Lepsze przygotowanie do zawodów

 

Osoby, które regularnie będą się rolować po treningach lepiej przygotują się do zawodów sportowych. To bardzo ważne, bo tylko wtedy można osiągnąć świetne wyniki, w porównaniu z konkurencją. Przy okazji rolowaniem można sobie poprawić samopoczucie. Brak rozluźnienia mięśni spowoduje, iż wkrótce pojawić mogą się bardzo poważne kontuzje, które będą trudne do wyleczenia. Nie warto więc zaniedbywać pewnych czynności po treningach, trening to nie tylko sama aktywność fizyczna w wersji dynamicznej.

Nie zawsze jednak powinno się decydować na profesjonalne rolowanie. Eksperci podkreślają, że istnieją pewne sytuacje, kiedy rolowanie jest niewskazane. Mowa tutaj o krwiakach, czy też siniakach pojawiających się na skórze. W takiej sytuacji lepiej jest odpuścić sobie rolowanie, a być może nawet cały trening, chociaż można udać się do dobrego fizjoterapeuty, aby pomógł on zainteresowanym sportowcom w podjęciu ostatecznej decyzji. Dzięki rolowaniu można stawać się dojrzalszym sportowcem, umiejącym sobie radzić z każdą trudnością.

Potrzebny roller ? zobacz najnowsze zestawienie tutaj

Please follow and like us:
Zobacz
Zobacz
Zapraszam na Instagram