Poświąteczny detox – 5 sprawdzonych sposobów

Poświąteczny detox – 5 sprawdzonych sposobów

poświąteczny detox

Święta Wielkiej Nocy oznaczają dla wielu z nas okazję do skosztowania tradycyjnych smakołyków. Wśród nich znajdziemy przede wszystkim: babki, jajka faszerowane oraz przeróżne wędliny. W tym okresie pozwalamy sobie na odstępstwa od codziennej diety. Jednakże, po okresie świątecznym mamy wyrzuty sumienia oraz czujemy się ociężali. Dlatego warto zastosować detox, który zagwarantuje nam powrót do równowagi.

 

5 sprawdzonych sposobów na poświąteczny detox

 

1. Woda to podstawa

Coraz wyższe temperatury powodują częstsze sięganie po zimne napoje. Jednak, zamiast wybierać gazowane i słodzone napoje, zastąp je zwykłą wodą. Przyjmuje się, że w ciągu dnia powinno się pić ok. 2 l wody dzienne. Dla wielu, szczególnie fanów coli, to wynik trudny do osiągnięcia. Pamiętajmy jednak, iż woda redukuje cellulit oraz wiotczejącą skórę. W okresie świąt wielu z nas pozwala sobie na wino, bądź “cięższy” alkohol. Z tej przyczyny często towarzyszy nam odwodnienie, które łatwo zredukować, przyjmując większe dawki wody. Jeśli trudno jest ci przekonać się do klasycznej niegazowanej, możesz na początku dodawać do niej liście mięty, plastry cytryny, bądź pomarańczy.

 

2. Zaprzyjaźnij się z ziołowymi herbatkami

Często podczas pracy sięgasz po czarną herbatę lub kawę? Zmień swoje nawyki i zacznij pić lekkie ziołowe herbatki, które mają zbawienny wpływ na organizm. Np. napar z liści mięty działa znieczulająco na układ trawienny, pokrzywa stymuluje pracę jelit. W okresie poświątecznym napar z ziół jest zbawiennym sposobem na zażegnanie zgagi i uczucia ciężkości.

 

3. Odstaw cukier

stewia

Cukier to jeden z największych wrogów naszego organizmu. Obecnie, producenci produktów przetworzonych dodają go właściwie do wszystkiego. Często nie zwracamy nawet uwagi na to ile łyżek cukru przyjmujemy codziennie. Po świętach staraj się ograniczyć słodzenie kawy oraz herbaty. Podczas gotowania, zastąp klasyczny biały cukier naturalnym słodzikiem, np. stewią.

 

 

4. Joga i medytacja źródłami wyciszenia

Oprócz wprowadzenia diety poświątecznej i rezygnacji z cukru odzyskać harmonię możesz także poprzez ćwiczenia fizyczne. Spróbuj na początku od prostych figur i zacznij ćwiczyć jogę. W serwisach typu YouTube pełno jest filmików, które uczą jak rozpocząć swoją przygodę z jogą. Po świątecznym szale przyda się także medytacja, która pomoże się wyciszyć i odsunie nasze myśli od niezdrowego jedzenia.

 

5. Wiosna a kolor zielony

Wraz z przyjściem wiosny, na bazarach i w osiedlowych sklepikach pojawiają się świeże warzywa. Spróbuj wykorzystać je do kremowych zup oraz do koktajli. Picie codziennie choćby jednej szklanki koktajlu warzywno-owocowego jest najlepszym detoksem dla organizmu, ponieważ ciało lepiej przyswaja zmiksowane produkty, które szybciej ulegają strawieniu.

 

Poświąteczny detoks jest szansą na rozpoczęcie zdrowego stylu życia. Najważniejsze jednak, aby pozbyć się dręczących wyrzutów sumienia odnośnie ilości zjedzonego jedzenia i wprowadzeniu zmian do swojego jadłospisu oraz planu treningowego. Stosując wymienione wyżej zasady, przekonasz się, że można przeprowadzić poświąteczny detox z głową.

 


Please follow and like us:

 

Masz pytania ? Pisz śmiało