Odwyk od słodkości

Odwyk od słodkości

Odwyk od słodkości

Dla wielu osób słodycze są swego rodzaju odskocznią. Pełnią również rolę nagrody, przykładowo po ciężkim dniu w pracy. W przypadku napadów złości czy też smutku, dla większości drogą do rozluźnienia się, jest również zjedzenie tabliczki czekolady bądź też całego opakowania ciastek. Mnóstwo osób nie potrafi odnaleźć zdrowego balansu pomiędzy spożywaniem słodyczy, a objadaniem się nimi. Zajada się bowiem dziś stres, smutki, gorycze i złości. Tymczasem jedzenia słodyczy można się jak najbardziej oduczyć, jednocześnie nie rezygnując z nich całkowicie, a podchodząc do ich jedzenia zdroworozsądkowo.

 

Dlaczego wielu ludzi sięga pod słodycze?

Słodycze gwarantują człowiekowi szybką ulgę. Po nieudanym dniu bądź też zawodowej porażce, trudno jest wrócić od razu do normalności. Natomiast zjedzenie słodyczy, daje natychmiastowy efekt. Czekolada powoduje, że człowiek znów staje się szczęśliwy, zaspokojony, zrelaksowany. Jedzenie słodyczy nie wiąże się również z natychmiastowymi konsekwencjami. Zjedzenie nawet całej tabliczki czekolady nie sprawi, że dana osoba drugiego dnia będzie o kilka kilogramów cięższa. Dlatego tak wiele osób objada się nimi bezkarnie, przynajmniej do pewnego momentu.

Słodkości już od dzieciństwa wielu ludziom kojarzą się ze swego rodzaju nagrodą. To właśnie po zjedzeniu obiadu i warzyw można liczyć na deser. Jest to zatem przyjemność pozostawiona na sam koniec. Podświadomie jedzenie słodyczy dla praktycznie każdego człowieka jest nagrodą za trud, za jakieś niepowodzenia, za wykonywanie niechętnie jakichś czynności itp.

 

Jak rozpocząć walkę z jedzeniem słodyczy?

Na samym początku dobrze jest zweryfikować, co skłania nas konkretnie do ich spożywania. Być może nagradzamy się nimi za każde dobrze wykonane zadanie. Być może zajadamy również stresy i nie wyobrażamy sobie, aby po ciężkim dniu nie zjeść chociaż jednego ciastka. Zdawanie sobie sprawy ze swoich nawyków to pierwszy krok do tego, aby z nimi zerwać.

Pułapką może okazać się również zbyt małe spożywania kalorii w ciągu dnia. Chęć szybkiego odchudzenia się bądź też zapominanie o głównych posiłkach w ciągu dnia, może skłaniać nas do spożywania kalorii w postaci słodyczy. Mają one w swoim składzie bardzo dużą zawartość cukru, które pozwala natychmiastowo przyjąć zastrzyk energii. Jeśli jemy zbyt mało a potrzebna jest nam siła, wówczas możemy kierować swoją uwagę na szybkie źródła energii, takie jak czekolada, batoniki itp.

By faktycznie ograniczyć ilość spożywanych słodyczy, nie trzeba od razu z nich rezygnować. Warto jednak zacząć strać się obniżać ich udział w naszej codziennej diecie. Zamiast pięciu cukierków, można na samym początku spożyć trzy. Potem kolejno zmniejszając ich ilość. Całkowite wyrzeczenie się słodyczy może sprawić, że po kilku dniach dopadnie nas uczucie niepohamowanego głodu. Lepiej jest zatem stosować miarowe ograniczenia i co jakiś czas pozwalać sobie chociaż na kawałek ciasta, niż odmawiać sobie słodyczy zawsze i wszędzie. Takie działanie jest bowiem skuteczne tylko na krótką metę, póki nie przyjdzie dłuższy kryzys. Słodycze można jak najbardziej spożywać, ale z głową

Zobacz –Jak skutecznie schudnąć ?

Jak skutecznie schudnąć

Please follow and like us:

 

Masz pytania ? Pisz śmiało