Odchudzanie się – jak dotrzymać postanowienia noworocznego?

Odchudzanie się – jak dotrzymać postanowienia noworocznego?

Odchudzanie się

Postanowienia noworoczne to pozytywna tradycja – pomagają nam zmienić codzienne nawyki i długotrwale przemienić nasze życie. Często jednak rezygnujemy z powziętych planów już kilka tygodni później, czego przyczyną jest brak motywacji. Dotyczy to szczególnie postanowień związanych ze zdrowym stylem życia i utratą masy ciała. Jak sprawić, by postanowienie noworoczne nie przytłoczyło nas, lecz poprowadziło drobnymi krokami ku pożądanej sylwetce? Istnieje kilka zasad, których należy się trzymać, by nie zgubić motywacji po drodze.

 

Odchudzanie się – nie wszystko na raz

Postaw sobie cel najpierw w jednej dziedzinie życia. Jeśli chcemy przestrzegać ścisłej diety, nie nakładajmy na siebie obowiązku ciężkiej aktywności fizycznej. Postanowienie powinno być jedno, a różne drogi do jego wypełnienia powinny rozpoczynać się naturalnie. Utrata masy ciała będzie łatwiejsza, gdy zaczniemy od zdrowego odżywiania, a zmotywowani sukcesem stopniowo zwiększymy codzienną ilość ruchu. Ugruntujmy jeden dobry nawyk, zanim wprowadzimy kolejny – dzięki temu dotrzemy do celu, nie tracąc wszystkich sił na wstępie.

 

Cel wyrażony w liczbach – czy jest konieczny?

Ustalenie ilości kilogramów do zrzucenia w określonym czasie może być pomocne. W końcu posiadamy wtedy cel możliwy do zmierzenia – widzimy, czy nasze postępy pokrywają się z oczekiwaniami. Musimy jednak myśleć realistycznie, ponieważ jeśli wymagamy od siebie zbyt wiele, szybko stracimy zapał i energię do wprowadzania zmian. Najlepiej wyposażyć się w wiedzę teoretyczną na temat procesu chudnięcia i jego etapów, włącznie z zalecaną prędkością utraty kilogramów. Dzięki temu unikniemy przemęczenia i efektu jojo.

Można także podzielić pracę na mniejsze etapy – ustalić, że w ciągu 3 miesięcy zrzucimy 5 kg, zamiast 20 kg na rok. Pomoże to w sprawdzaniu, jak nam idzie i czy trzeba wprowadzić dodatkowe działania. Warto także stawać na wadze regularnie, na przykład raz w tygodniu o tej samej porze, i notować wyniki – na ich podstawie sporządzimy czytelny wykres.

 

Mądre odchudzanie się

Odchudzanie się  – zdrowe nawyki żywieniowe to podstawa prawidłowej masy ciała. Zamiast ustalania konkretnej diety, można wprowadzić kilka zmian w tygodniowym jadłospisie. Pomoże rezygnacja z białego pieczywa na rzecz pełnoziarnistego. Słodycze można zastąpić owocami, a napoje przeładowane cukrem – herbatkami przyspieszającymi metabolizm lub wyciskanymi sokami. Warto ograniczyć ilość alkoholu, zwłaszcza kalorycznego piwa.

Dobrym pomysłem jest poinformowanie bliskich o podejmowanych działaniach, aby nie proponowali nam jedzenia, które wytrącałoby nas z wypracowanej równowagi kalorycznej. Mogą także pomóc wytrwać w postanowieniu – trudniej jest zrezygnować i tłumaczyć się znajomym, niż odpuścić w samotności. Można dołączyć do internetowej grupy wsparcia lub poszukać takiej w swojej okolicy.

Dzięki stopniowemu wprowadzaniu zdrowych nawyków i wsparciu innych osób, uda nam się zrealizować noworoczne postanowienie utraty wagi. Monitorujmy swoje postępy i nie zniechęcajmy się, jeśli idzie nam wolniej, niż zamierzaliśmy – każda zmiana na lepsze przybliża nas do wymarzonego wyglądu!


 

Instagram


 

Please follow and like us:

 

Masz pytania ? Pisz śmiało