Od czego zacząć odchudzanie?

Od czego zacząć odchudzanie?

Od czego zacząć odchudzanie?

Od czego zacząć odchudzanie? Mam nadzieję, że ten artykuł pomoże Wam postawić pierwsze kroki w tym temacie.

Nadmierna ilość masy tłuszczowej wpływa negatywnie na wygląd i samopoczucie, a przede wszystkim zwiększa ryzyko wystąpienia niektórych niebezpiecznych schorzeń. Z tego względu większość osób zmagających się z nadwagą czy otyłością, chce się odchudzić. Nie każdego przychodzi to jednak z łatwością. Od czego zacząć, żeby skutecznie zgubić zbędne kilogramy?

 

Regularne posiłki i zbilansowana dieta

Oczywiście podstawowym aspektem jest przygotowanie odpowiedniej diety odchudzającej. Całodobowa wartość energetyczna posiłków powinna być przez ten okres niższa niż zapotrzebowanie kaloryczne, które wynika z wieku, płci, wzrostu czy poziomu aktywności fizycznej. Poprzez taki deficyt pod kątem kalorycznym, uzyskuje się utratę nadmiernych kilogramów. Trzeba pamiętać, że taki deficyt nie może być zbyt duży, gdyż nie byłoby to zdrowe dla organizmu. Jednocześnie dieta wciąż powinna być zbilansowana, by dostarczyć organizmowi wszystkich potrzebnych mikroskładników. Dobrze jest skonsultować jadłospis z dietetykiem, który ustali wtedy posiłki w taki sposób, żeby osiągnąć zamierzony efekt, jednocześnie nie ryzykując pogorszenia się stanu zdrowia. Przy okazji warto wprowadzić na stałe nawyki dotyczące zdrowego odżywienia, a więc spożywania kilku posiłków dziennie, w podobnych odstępach czasowych czy też przyjmowania zalecanej ilości płynów (przynajmniej 1,5 litra wody dziennie).

 

Od czego zacząć odchudzanie?

W kontekście odchudzania powinno się wykorzystać do tego celu nie tylko dietę, ale i aktywność fizyczną. Przy okazji pozwala to na poprawianie sylwetki i wzmacnianie organizmu. W kontekście spalania tkanki tłuszczowej najlepiej sprawdza się długotrwały wysiłek o umiarkowanej intensywności. Optymalnym wyborem będzie zatem pływanie, jazda na rowerze, bieganie czy intensywny marsz. Należy przy tym pamiętać, że tkanka tłuszczowa zaczyna się spalać dopiero po około 30 minutach od rozpoczęcia aktywności. Zatem ćwiczenia powinny trwać przynajmniej 45 minut i powinno się je poprzedzić rozgrzewką, co pomoże w zapobieganiu ewentualnych urazów. Wraz z kolejnymi tygodniami dobrze jest zwiększać czas i intensywność ćwiczeń, co będzie się wiązać z większymi możliwościami, wynikającymi z poprawy kondycji.

 

Zrezygnowanie z przekąsek i konsekwencja

Jednym z najczęstszych błędów żywieniowych jest sięganie po niezdrowe przekąski, najczęściej jedzone poza wyznaczonymi porami posiłków, zwykle między nimi. Zaburzają one codzienny tryb jedzenia, a do tego są to zwykle produkty mocno przetworzone i zawierające wiele kalorii. Przed rozpoczęciem odchudzania najlepiej pozbyć się z domu czy mieszkania wszelkich zbędnych produktów tego typu, w tym oczywiście słodyczy czy słonych przekąsek. Dzięki temu już podczas diety łatwiej będzie trzymać się wyznaczonych zasad. W trakcie całego procesu kluczowa jest bowiem konsekwencja, dotycząca tego co się je i w jakich porach dnia. Ważne jest to zarówno na początku odchudzania, jak i po jego zakończeniu. By nie powrócić do starych nawyków, ponieważ będzie to skutkować powrotem utraconych kilogramów i efektem jojo.

 


Please follow and like us:

 

Masz pytania ? Pisz śmiało