Narciarstwo biegowe

Stwórz swój styl i ciesz się życiem

Narciarstwo biegowe

narciarstwo biegowe

 

Sport to zdrowie, maksyma ta już od wielu lat przyświeca każdej aktywności fizycznej. Logiczne jest, że aktywne spędzanie czasu wolnego daje dużo korzyści. Pozytywnie wpływa na samopoczucie oraz na właściwą kondycję i tężyznę ciała. Narciarstwo biegowe to dyscyplina za pośrednictwem, której stracisz zbędne kilogramy, a jednocześnie odkryjesz różnorodne trasy do treningu. Warto nadmienić, że trasy, które poznasz zimą, możesz wykorzystać także w okresie letnim czy jesiennym.

 

Po pierwsze poruszanie się na nartach

 

Nie ma co ukrywać, nabycie właściwej techniki z pewnością przyczyni się do satysfakcji z uprawiania tego sportu. Technika klasyczna zwana profesjonalnie diagonalną to ta, która opiera się na równoległym prowadzeniu nart jak przy naturalnym chodzie. W kontekście narciarstwa biegowego dochodzi element ślizgu, który pozwala narciarzowi przebyć jakikolwiek dystans. Na samym początku może się to wydawać trudne, a jednocześnie wymagające fizycznie. Wraz z biegiem czasu nabędziesz pewnych nawyków, które poprawią twoją technikę.

 

Ogólnorozwojowy trening za sprawą jednej dyscypliny sportowej

 

Narciarstwo biegowe można w pewien sposób porównać do treningu crossfit. Zarówno w pierwszej, jak i drugiej aktywności zaangażowane są wszystkie partie ciała. Skupiając się na narciarstwie, wystarczy nadmienić, że ze zdwojoną siła pracują takie partie, jak mięśnie kończyn górnych, barków, zaangażowane są także mięśnie grzbietu, brzucha. Narciarstwo biegowe wpływa zatem pozytywnie na ogólną sprawność naszego ciała. Dodatkowym plusem jest, to, że na przestrzeni pojedynczej jednostki treningowej ciało zostaje zmuszone do solidnej pracy. Jest to idealna sytuacja do zrzucenia zbędnych kilogramów. Połączenie malowniczych tras z wysiłkiem fizycznym sprawi, że ze względu na urokliwe krajobrazy zapomnisz o zmęczeniu i  z podwojonym zaangażowaniem wyruszysz w dalszą drogę.

 

Trening czyni mistrza

 

Jeśli nie pochodzisz z miejscowości, w których góry to chleb powszedni, to nie obawiaj się. Pewne elementy narciarstwa biegowego możesz także trenować na terenach miejskich, idealnym rozwiązaniem jest nordic walking. Jest to idealna sposobność do treningu imitacyjnego, który z pewnością jeszcze bardziej podniesie twoje zdolności na stokach i różnorodnych trasach narciarskich. Kształtowanie techniki, zapamiętywanie sekwencji ruchów, szlifowanie ich do perfekcji, to cechy godne zawodowca i ty także możesz się nimi odznaczać. Nieważne jaka jest pora roku, czy pada deszcz, jeśli chcesz wykonać trening, to nic cię nie zatrzyma. Jedno z najlepszych polskich miejsc do trenowania to Jakuszyce. Co roku jest tam organizowany Bieg Piastów. 

 

Ubiór

 

Okulary narciarskie powinny zawierać zmienne szybki: na obojętne warunki, z filtrem UV na słońce oraz kontrastowe żółte, w warunkach mgły i utrudnionej widoczności. Dla adeptów narciarstwa biegowego najlepsze będą narty śladowe, najlepiej wyposażone w łuskę w środkowej strefie ślizgu. Początkujący unika w ten sposób przymusu smarowania nart. Kije biegowe natomiast powinny być lekkie oraz sztywne, więc najlepiej wybrać te wykonane z włókna węglowego. Ostatni element ubioru narciarza, czyli buty powinny być ciepłe, wygodnie i odporne na przemakanie. Takie warunki w zupełności spełniają buty z osłoniętym sznurowaniem.

 

 

Please follow and like us:
RSS33
Zobacz0
Zobacz
GOOGLE20
GOOGLE
https://wojtstyl.pl/narciarstwo-biegowe/
Zobacz mój Pinterest10k
Zobacz mój Pinterest
Zapraszam na Instagram30k