Najskuteczniejsze ćwiczenia na biceps

Stwórz swój fit styl i ciesz się życiem

Najskuteczniejsze ćwiczenia na biceps

Bicepsy pięknie wyrzeźbione są marzeniem większości ćwiczących osób. Głównie są to przedstawiciele płci męskiej. Warto sobie tymczasem uświadomić, że naprawdę znaczna część ręki stanowią tricepsy, a więc dlatego powinniśmy połączyć treningu obu tychże mięśniowych partii dla efektów bardziej spektakularnych. Możemy liczyć na pięknie zarysowane mięśnie ramion oraz także na zwiększenie siły. Dowiedzmy się zatem jak trenować poprawnie biceps? Wśród ćwiczących osób mamy do czynienia z przekonaniem (oczywiście błędnym), że wystarczy jedynie wyciskać na ławeczce ciężary coraz większe, aby mięśnie ramio pięknie się prezentowały oraz rosły. Jest to naprawdę ogromny błąd. W ten właśnie sposób tylko i wyłącznie nieliczne osoby osiągają efekt pożądany, ale on będzie skutkiem przede wszystkim genów fantastycznych. Pozostali z kolei doprowadzą tylko do przetrenowania i rozrostu ramion w nienaturalny sposób względem reszty ciała. Tymczasem to estetyczna oraz zdrowa sylwetka to przede wszystkim równomiernie rozwinięta sylwetka. Trening ramion na pewno nie może być jedynym treningiem, który wykonujemy. Trening ramion powinien być wyłącznie technicznie poprawnym uzupełnieniem dobrego treningowego planu.

 

Jak dokładnie ćwiczyć biceps?

 

Ważne jest to, aby trening każdorazowo rozpocząć od rozgrzewki. Przygotowują się do ćwiczenia mięśni naszych ramion, powinniśmy poświęcić najwięcej uwagi nadgarstkom oraz stawom łokciowym. To właśnie one będą bezpośrednio odpowiedzialne za utrzymanie ciężaru. Równie ważne są barkowe stawy oraz także kręgosłup, ponieważ w sposób szczególny uczestniczą w siłowym treningu. Przed wykonaniem ćwiczeń na biceps wykonać warto kilka minut aerobowego treningu, który jest treningiem typowo rozciągającym oraz także rozgrzewającym. W ten sposób nasze ciała podniesienie temperaturę swoją, a do tego poprawi się znacznie jego elastyczność.

Musimy pamiętać o tym, aby w fazie początkowej treningu o wiele lepiej będzie postawić na obciążenie mniejsze, a jednocześnie na większą liczbę powtórzeń. Maksymalny ciężar powinniśmy zmniejszyć i to o połowę. Jednak każde z ćwiczeń wykonać możemy nawet i 15 razy.

 

Ćwiczenia dla osób początkujących

Jeśli dopiero zaczynamy swoją przygodę z ćwiczeniami jak i także ogólnie rzecz biorąc z siłownią, to powinniśmy w pierwszej kolejności przyzwyczaić swoje ciało oraz organizm do wysiłku, którego dotychczas nie zaznaliśmy. Powinniśmy zatem rozpocząć od łagodnego stosunkowo zestawu ćwiczeń i powtarzać go dwa razy w tygodniu. Kiedy powtórzenie ostatnie przestanie nam sprawiać trudności, to następnie małymi krokami rozwijamy swój plan.

Świetne ćwiczenie to zginanie ramiom w podchwycie z gryfem. Trzymając przy ciele łokcie, należy chwycić sztangę podchwytem na szerokość barków. Powinniśmy pamiętać o tym, aby nasze nadgarstki się w ogóle nie załamały, a korpus nie był odchylony. Kolejne genialne ćwiczenie to uginanie ramienia ze sztangielką w siadzie -w podporze o kolano. Jest to ćwiczenie modelujące kształt bicepsów-ich wierzchołek. Siadamy na ławce lub krześle, pochylamy się lekko do przodu. Chwytamy sztangielkę w dłoń i opieramy łokieć o wewnętrzną część uda. Ruch powinien mieć wolne tempo(zarówno podczas unoszenia i opuszczania)-jest to ćwiczenie koncentryczne i technika jest w nim ważniejsza od wielkości ciężaru.

Regularne ćwiczenia pozwolą nam na osiągnięcie zaplanowanego efektu.

 


Odwiedź mój Instagram i zainspiruj się do bycia Fit


Plany treningowe sprawdź tutaj <<<<

Please follow and like us:
Zobacz
Zobacz
Zapraszam na Instagram