Motywacja do ćwiczeń na siłowni

Stwórz swój fit styl i ciesz się życiem

Motywacja do ćwiczeń na siłowni

Motywacja do ćwiczeń na siłowni

Witam moich czytelników i pozdrawiam tych, którzy tak jak ja, powrócili po przerwie na siłownię. 🙂 Łatwo nie było, a zamierzam ćwiczyć co drugi dzień. Przedstawiam kilka rad, które mam nadzieje pomogą Wam odnaleźć w sobie motywację do treningów. 

Współcześnie coraz bardziej popularny staje się zdrowy tryb życia. Zarówno ludzie młodzi, jak i osoby w średnim wieku zaczynają dostrzegać potrzebę zmiany swoich nawyków na lepsze – podejmują się wykonywania różnego rodzaju aktywności fizycznej, postanawiają odżywiać się zdrowiej. Wynika to z rosnącej świadomości społeczeństwa. Ludzie zdają sobie sprawę z tego, że siedzący tryb życia połączony z niewłaściwą dietą może doprowadzić do wielu chorób. Coraz powszechniej podejmują więc wysiłek celem wprowadzenia zmian w swoim życiu. Najtrudniejsze okazuje się jednak wytrwanie przy swoich postanowieniach.

 

Spadek motywacji

 

Wytrwanie w postanowieniu codziennych ćwiczeń i zdrowego odżywiania nie jest łatwe – wiele czasu współczesnemu człowiekowi zajmuje praca czy szkoła. Zmuszony do życia w pośpiechu, nie znajduje czasu nie sport. Wracając do domu po pracy, nie ma siły ani ochoty, by przygotować sobie zdrowy i pożywny posiłek. Zadowala się tym, co ma pod ręką, nie zwracając uwagi na wartość odżywczą spożywanej potrawy. Po pewnym czasie porzuca swoje postanowienia, ponieważ brakuje mu energii i motywacji do wprowadzania dalszych zmian w swoim życiu.

Motywacja do ćwiczeń na siłowni

 

Podczas momentów, gdy zaczyna brakować Ci energii i kwestionujesz sens dalszej diety i ćwiczeń, przypomnij sobie powody, które kierowały Tobą, gdy zdecydowałeś się na wprowadzenie zmian w swoich codziennych nawykach. Pomyśl o wszystkich pozytywnych aspektach zdrowego stylu życia. Pamiętaj, że zdrowie masz tylko jedno – warto więc o nie zadbać. Zdrowe odżywianie się i regularne uprawianie aktywności fizycznej mogą uchronić Cię przed otyłością, problemami z krążeniem oraz wieloma chorobami cywilizacyjnymi. Wzmocnisz stawy, kości i mięśnie, Twoje ciało osiągnie szczytową formę. Znasz zapewne powiedzenie “W zdrowym ciele zdrowy duch”. Kryje w sobie więcej prawdy, niż podejrzewasz. Regularny wysiłek fizyczny prowadzi do wzrostu endorfin w organizmie. Człowiek staje się mniej podatny na stres, maleje ryzyko takich chorób jak depresja. Zdrowe posiłki spożywane o stałych porach są źródłem energii i dobrego samopoczucia. Sprawiają, że organizm ma dość siły, by podejmować się codziennych zadań, mierzyć się z nowymi wyzwaniami.

 

Dodatkowo – piękne ciało

 

Poza istotną kwestią, jaką jest utrzymanie dobrego stanu zdrowia, odpowiednia dieta i aktywność fizyczna gwarantują też pozytywne zmiany w wyglądzie zewnętrznym. Pozwalają zrzucić zbędne kilogramy, zachować szczupłą sylwetkę. Dzięki części ćwiczeń można też poradzić sobie z problemami z kręgosłupem – na przykład ze skoliozą. Szczególnie pozytywny wpływ na plecy ma pływanie – uznaje się je za jedną z najskuteczniejszych metod na walkę ze skrzywieniami kręgosłupa. Nie można zapomnieć także o tym, że zdrowe, bogate w witaminy i składniki odżywcze posiłki pozwalają poprawić wygląd cery. W szczególności tyczy się to owoców i warzyw – sprawiają, że skóra staje się jędrniejsza, jej koloryt się wyrównuje.

Nie ma lepszej motywacji do diety i ćwiczeń, niż myślenie o tym, co chce się osiągnąć. Pozwala to wytrwać w postanowieniach nawet wtedy, gdy nachodzą wątpliwości.

 


Odwiedź mój Instagram i zainspiruj się do bycia Fit


Plany dietetyczno/treningowe, z których korzystałem podczas metamorfozy – są skuteczniejsi niż 97,6% firm z tej branży >>>Sprawdź ich tutaj

Please follow and like us:
Zobacz
Zobacz
Zapraszam na Instagram