Kompulsywne objadanie się

Kompulsywne objadanie się

Kompulsywne objadanie się

Kompulsywne objadanie się jest reakcją o popędowym charakterze. Podczas niej dochodzi do spożycia niekontrolowanego bardzo dużej ilości kalorii pochodzących z różnych produktów spożywczych. Najczęściej do takich sytuacji dochodzi, kiedy nasza uwaga jest skupiona w całości na innych myślach czy też czynnościach. Pozbawia nas to kontroli automatycznych zachowań.

Musimy mieć świadomość, że nasz mózg działa niczym komputer. Nasze zachowania codzienne powinniśmy porównać do oprogramowania. Za duże obciążenie procesora spowodować może poważną awarię, a do działania prawidłowego komputer będzie potrzebował zasilania, jak i także wyłączenia go raz na jakiś określony czas. Wówczas dochodzi właśnie do niekontrolowanego objadania się.

 

Kompulsywne objadanie się

Na pewno pomocne może się okazać uwolnienie endorfin. Hormon szczęście nie znajduje się tylko w czekoladzie. Powinniście postawić na ruch oraz muzykę. Jest to najlepsze paliwo na drodze do dobrego samopoczucia. Jeśli nie lubisz ćwiczeń na siłowni czy też joggingu, to tańcz przy ulubionej muzyce. Godzina takiej aktywności dotleni nasz organizm oraz poprawi także humor.

Nie powinieneś się także zamykać na rozmowę. Każdą sporną sytuację, która wywołuje negatywne oraz silne emocje powinieneś przegadać. Najlepiej porozmawiać ze swoimi najbliższymi przyjaciółmi. Nauczysz się w ten sposób radzić ze swoim stresem.

Gdy wzmagamy się z kompulsywnym objadaniem się to pomocna może się także okazać konsultacja dietetyczna. U dietetyka otrzymać wskazówki konkretne, które dotyczą prawidłowego i regularnego odżywiania się oraz określonej kaloryczności swoich posiłków. Dowiesz się również, jaki skład posiłków będzie dla Ciebie odpowiedni. Rada specjalisty może się dla Ciebie okazać bardziej sugestywna od uwag pochodzących od znajomych.

 

Witamina D

Każdy powinien mieć świadomość, że organizm wytwarza mało co witaminy D, szczególne gdy brakuje słońca. Niedobór tych minerałów oraz witamin wzmaga niepokój, nerwowość, a co za tym idzie może tak Ci być trudniej radzić sobie z magazynowym stresem oraz możesz być podatny na stany depresyjne. Najwięcej witaminy D znajdziemy w węgorzu czy też w śledziach. Jeśli pokarm tego typu Ci nie odpowiada, to postaw na suplement w tabletkach. Magnez znajdziemy w orzechach, ciemnym kakao, kaszy gryczanej, płatkach owsianych, pestkach diety, grochu czy też bananach.

Nie zapomnij o relaksie. On także odgrywa bardzo dużą rolę w leczeniu się z kompulsywnego odżywiania. Pozwól sobie na kąpiel iście po królewsku, wypróbuj terapię dźwiękiem czy też jogę. Warto także poświęcić czas na oddechowe ćwiczenia. Każdy sposób na dotlenienie organizmu pomoże Ci łagodzić występujące napięcie oraz mniejszych poziom stresu odczuwalnego. Możesz także sięgnąć po uspokajające tabletki. Przydają się szczególnie na początku walki z zajadaniem dużych napięć i stresu.

Jak widać są stosowne techniki, które pomogą CI wyjść z tego stanu. Wypróbuj je, a nie pożałujesz.

 

Jak skutecznie schudnąć

Jak skutecznie schudnąć

Please follow and like us:

 

Masz pytania ? Pisz śmiało