Jakie efekty przynosi plank przez miesiąc?

Stwórz swój fit styl i ciesz się życiem

Jakie efekty przynosi plank przez miesiąc?

Plank przez miesiąc

Zdrowy styl życia, aktywność fizyczna i większa świadomość społeczeństwa na temat tego, co pojawia się na ich talerzach stają się coraz bardziej popularne. Nic więc dziwnego, że zmiana sylwetki, która jest jednym z “efektów ubocznych” wyżej wymienionych działań staje się dla populacji coraz bardziej istotna. Zdrowe, jędrne ciało stało się celem, do którego dąży coraz więcej osób. Popularność ćwiczeń fizycznych, a także ich ogromna różnorodność sprawiają, że każdy może dobrać dla siebie taką, aktywność, która najbardziej odpowiada stylowi życia.

Dobrze zaplanowany trening pozwala nie tylko pozbyć się zbędnej tkanki tłuszczowej, ale także poprawić wygląd sylwetki, postawy ciała i usprawnić nasze codzienne funkcjonowanie. Warto więc zwrócić uwagę na wzmocnienie mięśni posturalnych. Idealnym ćwiczeniem będzie w tym przypadku popularny PLANK. Jest to z pozoru proste, w praktyce nieco trudniejsze ćwiczenie, które przynosi niesamowite efekty.

 

Jak wykonać PLANK w sposób prawidłowy

 

  • połóż się na brzuchu na przedramionach (ręce ugięte w łokciach),
  • łokcie znajdują się obok piersi,
  • stopy oprzyj na palcach,
  • napnij mięśnie brzucha i pośladków,
  • unieś tułów, nogi i biodra,
  • ciało powinno tworzyć linię prostą.

W ten sposób można wykonać “deskę przodem”. Innym rodzajem jest też deska bokiem oraz deska odwrócona.

 

A jakie korzyści wynikają z tego ćwiczenia?

 

Przede wszystkim – brzuch! To właśnie mięśnie brzucha pracują najbardziej intensywnie. Dodatkowo mięśnie pleców, ramion oraz nogi. Wzmocnione mięśnie to odpowiednia podpora dla szkieletu, wyrzeźbione ciało i mniejsza podatność na kontuzję. PLANK wykonywany regularnie przez miesiąc nie tylko wyrzeźbi ciało, ale również poprawi naszą postawę, wzmocni siłę mięśniową, a tym samym może się przyczynić do zniwelowania bólu pleców, który dotyka coraz większą grupę społeczeństwa. Zmniejszenie ilości tkanki tłuszczowej, a co za tym idzie, ujędrnienie ciała to kolejne efekty regularnie wykonywanego ćwiczenia. Wzmocnienie mięśni brzucha, wyszczuplenie talii i zmniejszenie popularnych “boczków” również jest możliwe, jeśli dołączysz PLANK do codziennej aktywności. Pierwsze efekty dodatkowego ćwiczenia mogą być zauważalne już po tygodniu. Daje to motywację do kolejnych treningów i wydłużania czasu wykonywania deski. Na zmniejszenie ilości tkanki tłuszczowej trzeba poczekać nieco dłużej, jednak już po miesiącu można zauważyć pierwsze efekty.

Podsumowując PLANK jest jednym z najlepszych ćwiczeń, które po włączeniu w sesję treningową ułatwią wzmocnienie i ujędrnienie sylwetki. Nie tylko ze względu na zaangażowanie wielu grup mięśniowych, ale również dlatego, że nie generuje dużych obciążeń i ryzyka kontuzji. Wzmocnienie mięśni brzucha, pleców i ramion to główne efekty regularnych ćwiczeń. Warto zacząć wykonywać ćwiczenie od 20 sekund zwiększając czas wraz ze wzrostem siły mięśniowej i wytrzymałości (25 sekund po 2 dniach, 30 sekund po 4 dniach itd.). Pierwsze kilkadziesiąt sekund może wydawać się trudne, jednak z czasem będzie to coraz łatwiejsze, aż wydłużysz czas do kolejnych minut.



Najczęściej czytane ! 

Dieta oraz plan treningowy – podstawa odchudzania się

Please follow and like us:
Zobacz
Zobacz
Zapraszam na Instagram