Jak nie przytyć w święta?

Stwórz swój styl i ciesz się życiem

Jak nie przytyć w święta?

jak nie przytyć w święta

Święta tuż, tuż i z pewnością trudno będzie Ci się oprzeć świątecznym smakołykom? Niestety te dwa dni świąt mogą się znacząco odbić na Twojej wadze, więc sprawdź, jak nie przytyć w święta, a mimo to nie rezygnować z ulubionych potraw.

 

Ogranicz wartość kaloryczną świątecznych dań

 

Największym zagrożeniem są zawsze słodkości. Przepisy na ciasta, rolady i ciasteczka zakładają użycie dużych ilości cukru, a o tym, że cukier zdrowy nie jest, z pewnością nie muszę Ci przypominać. Jeśli chcesz zadbać o swoją dietę bez konieczności rezygnowania ze słodkich przysmaków, zastąp cukier ksylitolem lub erytrolem. Większość przepisów możesz też zmodyfikować, dodając mniej miodu lub wybierając galaretki bez cukru.

 

Uważaj na dania z majonezem

 

Sałatki, mimo że zdrowe, również mogą nie wpływać zbyt dobrze na Twoją figurę. Szczególnie chodzi tutaj o te z majonezem, a kto w święta potrafi sobie odmówić tradycyjnej sałatki jarzynowej? Chyba nikt, ale na szczęście na sałatkę jest prosty sposób. Zamiast w całości doprawiać ją majonezem, wymieszaj 2/3 jogurtu naturalnego i 1/3 majonezu – sałatka będzie miała o wiele mniej kalorii i możesz zjeść jej więcej.

 

Ryby pieczone zamiast panierowanych

 

Smażone ryby to podstawa wigilijnego i świątecznego menu, ale zamiast dokładać sobie kolejną porcję panierowanego karpia, przygotuj tę rybę w galarecie albo upiecz w folii aluminiowej. Wyeliminowanie panierki i tłuszczu sprawi, że danie stanie się bardziej dietetyczne.

 

Sposób na bardziej dietetyczny bigos

 

Zwykle do bigosu dodaje się podsmażaną kiełbaskę, boczek, mięso i cebulkę. Jeśli chcesz, żeby danie było bardziej fit – upiecz te składniki w naczyniu żaroodpornym, zamiast je smażyć. Dodaj też do bigosu dużą ilość majeranku – ta przyprawa ułatwia trawienie.

 

Bardziej dietetyczne pierogi i uszka

 

Jeśli nie możesz sobie odmówić zjedzenia pierogów bądź uszek z grzybami, zamiast „lepić” je z mąki pszennej, wykorzystaj mąkę sojową albo owsianą. Co prawda gotowe danie będzie miało inny smak i konsystencję, ale za to będzie nieco zdrowsze. Jeżeli nie chcesz rezygnować z pszennych pierogów, nie podsmażaj ich i nie polewaj okrasą, tylko zjedz w wersji z wody.

 

Potrzebujesz więcej dietetycznych porad? Chcesz schudnąć, poprawić swoje zdrowie i poczuć się lepiej? Skorzystaj z planu dietetycznego dostępnego tutaj

 

Please follow and like us:
Zobacz
Zobacz
PINTEREST
PINTEREST
Zapraszam na Instagram