Jak cykl miesięczny kobiet wpływa na masę ciała i odchudzanie?

Jak cykl miesięczny kobiet wpływa na masę ciała i odchudzanie?

cykl miesięczny kobiet

 

Każda kobieta doskonale zdaje sobie sprawę z tego, iż fazy cyklu mają wpływ na jej życie. Takie zmiany można bowiem zauważyć gołym okiem. Jednak nie zawsze wiemy jak dobrze je wykorzystać, by móc, chociażby schudnąć.

 

Fazy cyklu miesięcznego a masa ciała kobiety

Przede wszystkim warto wiedzieć, iż cykl miesięczny dzielimy na dwie fazy. Pierwszą fazą jest faza folikularna. Podczas tej fazy spada nam apetyt, mamy najniższą masę ciała, jesteśmy w dobrym nastroju. Poza tym towarzyszy nam także uczucie lekkości, mamy więcej sił i wydaje nam się tak naprawdę, iż możemy wszystko. Druga faza, która następuje po owulacji, jest dla nas zdecydowanie dużo gorsza, Nazywamy ją fazą lutealną i podczas jej przebiegu nasz apetyt znacznie wzrasta. Poza tym wzrasta również i masa ciała, co ma związek z zatrzymywaniem się wody w organizmie. Nasze siły opadają, mamy znacznie mniej energii do działania. Bardzo często czujemy ciężkość, mamy zachcianki w postaci słodyczy i innych słonych przekąsek, towarzyszą nam częste wzdęcia. W tej fazie mnóstwo kobiet skarży się na duży, obrzmiały brzuch. Poza tym następują również spore wahania nastrojów, napady płaczu, a nawet złości.  Każda kobieta, która obserwuje swój organizm wie w jakiej fazie cyklu jest.

 

Odchudzanie się

Jeśli chcemy schudnąć i uzyskiwać naprawdę obiecujące efekty, wówczas powinnyśmy zacząć redukować w pierwszych dniach cyklu, a więc w fazie folikularnej. Wówczas bowiem towarzyszy nam znacznie mniejszy apetyt, masa ciała spada, poza tym wówczas mamy również zdecydowanie większą motywację do działania. Oczywiście w fazie lutealnej waga może wskazywać więcej kilogramów. Jednak mając dokładnie świadomość tego z czego to wynika, przede wszystkim nie powinnyśmy się zrażać. Nadal warto ćwiczyć i postępować tak jak dotychczas, aby utrzymywać odpowiednie efekty.

W drugiej fazie warto również nieco bardziej ograniczać węglowodany, a zastępować je zdrowymi tłuszczami. Jednak zdecydowanie nie musimy wprowadzać w swojej diecie ogromnych zmian, mogą być one niewielkie, ale będą miały na nas spory wpływ. W pierwszej fazie cyklu nigdy nie powinnyśmy ograniczać maksymalnie ilości spożywanych kalorii, a wręcz urządzać sobie głodówki. To wszystko może bowiem sprawić, że w drugiej fazie będzie nam naprawdę bardzo trudno kontrolować zachcianki, a na pewno nas one dopadną.

Pierwsza faza cyklu odpowiednia na intensywny trening

Oczywiście znając swoje ciało warto jest wykonywać mocniejsze i bardziej ambitne treningi w pierwszej fazie cyklu. Natomiast w drugiej, gdy czujesz się znacznie słabiej, pozwól sobie lekko odpuścić. Treningi mogą zatem być lżejsze, dostosowane do możliwości i samopoczucia. Przede wszystkim warto szanować swój organizm i to, co dzieje się w nim w sposób zupełnie naturalny. To niezwykle ważne. Nie powinnaś również zauważając spadek energii, wzrost apetytu czy też nadprogramowe kilogramy, od razu rezygnować ze swojej podróży po lepszą sylwetkę. Są one tylko i wyłącznie czasowe, dlatego też warto trzymać się wyznaczonego planu. Większa świadomość na temat własnego ciała, potrafi zdziałać cuda. To naprawdę ważne.


 

Zapraszam do obserwowania mnie na Instagramie

 

Please follow and like us:

 

Masz pytania ? Pisz śmiało