Fit frytki z warzyw

Stwórz swój fit styl i ciesz się życiem

Fit frytki z warzyw

Fit frytki z warzyw

Złociste, chrupiące i miękkie środku – takie są idealne frytki. Można je kupić praktycznie w każdej restauracji i zamówić w znanych punktach gastronomicznych, które oferują jedzenie typu fast food. Uwielbiają je dzieci i dorośli. Są idealnym dodatkiem dla burgera czy kurczaka. Niestety frytki nie są zdrowe, zawierają bardzo dużo tłuszczu i osoby dbające o sylwetkę powinny się ich wystrzegać. Ze względu na swój smak, bardzo ciężko jest je wyeliminować z diety na stałe, dlatego zachęcamy do wypróbowania zdrowszej alternatywy zwykłych frytek, czyli frytek z warzyw. Są równie pyszne, a przy tym zdrowe. Stanowią nie tylko ciekawy dodatek do dań głównych, ale również są smaczną i nietuczącą przekąską, którą można zajadać się bez wyrzutów.

 

Z czego zrobić zdrowe frytki?

Do przygotowania zdrowych frytek można wykorzystać wiele warzyw. Najlepiej sprawdzają się warzywa korzeniowe, które podobnie jak ziemniaki, rosną w ziemi. Robiąc zdrowe frytki, warto zatem sięgnąć po buraki, seler, pietruszkę, marchew, topinambur czy pasternak. Równie dobrze smakują frytki przygotowane z cukinii, kabaczka oraz dyni. Smaczne są też słupki przygotowane z papryki oraz fasolki szparagowej, wymagają jednak krótszej obróbki termicznej niż wyżej wspomniane warzywa.

 

Jak przygotować frytki z warzyw?

Przygotowanie frytek z warzyw jest niezwykle proste. Wybrane dowolnie warzywa należy obrać i dokładnie opłukać. Buraka i seler należy pokroić w grubsze plastry, a następnie wycinać z nich słupki. Marchew, pietruszkę czy pasternak, wystarczy przekroić na pół, a następnie wzdłuż, tak, aby nadać im kształt tradycyjnych frytek. Podobnie należy postąpić z cukinią czy dynią. Wszystkie warzywa należy przełożyć do miski, oprószyć solą, pieprzem lub innymi ulubionymi przyprawami. Dobrze sprawdzi się papryka słodka, wędzona, chili, oregano, bazylia, czosnek lub zioła prowansalskie. Do warzyw obsypanych przyprawami należy dodać łyżkę oleju i dokładnie wymieszać warzywa z przyprawami i tłuszczem. Gotowe warzywa należy przełożyć na blaszkę wyłożoną papierem  do pieczenia i piec w piekarniku nagrzanym do 180-190 stopni przez około 30 minut. Najlepiej piec warzywa z włączonym termoobiegiem. W międzyczasie należy kilka razy uchylić drzwiczki piekarnika w celu odparowania warzyw i nadania im chrupkości. Jeśli nie posiadamy piekarnika z funkcją termoobiegu, warto podczas pieczenia przewrócić frytki na drugą stronę, żeby upiekły się równomiernie. Gotowe frytki można podawać z rybą, mięsem lub potraktować je jako samodzielny posiłek. Najlepiej smakują w towarzystwie sosu czosnkowego, jogurtowego lub zapieczone z tartym parmezanem.

Frytki z warzyw to kusząca alternatywa dla tradycyjnych, niezdrowych frytek smażonych na głębokim tłuszczu. Są łatwe i szybkie w przygotowaniu, dlatego poradzą sobie z nimi nawet te osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę z gotowaniem i pieczeniem. Można je podawać z wieloma dodatkami i sprawdzą się na różnego rodzaju imprezach.

 


Plany dietetyczno/treningowe, z których korzystałem podczas metamorfozy – są skuteczniejsi niż
97,6% firm z tej branży
>>>Sprawdź ich tutaj


 

Przepisy na inne  fit dania znajdziesz   —->  tutaj

Please follow and like us:
Zobacz
Zobacz
Zapraszam na Instagram