Dziewczyno – nie bój się siłowni!

Stwórz swój fit styl i ciesz się życiem

Dziewczyno – nie bój się siłowni!

Nie bój się siłowni

Wiele kobiet na samo hasło siłownia blednie i w panice kręci głową. Zdrowy tryb życia? Jak najbardziej. Kardio? Trzy razy w tygodniu! A może siłownia? Nie ma szans! W moim najnowszym artykule przedstawiam powody, dla których wiele kobiet rezygnuje ze siłowni.

 

Czemu siłownia wzbudza strach u kobiet?

 

Pomimo mody na zdrowy tryb życia wiele kobiet wciąż boi się odwiedzać siłownie. Dlaczego tak się dzieje? Przecież w klubach miałyby dostęp do wielu nowoczesnych sprzętów i mogłyby wykonać ćwiczenia, o których w domu mogą jedynie pomarzyć. Postanowiliśmy przedstawić kilka najczęstszych obiekcji, które sprawiają, że panie niechętnie odwiedzają siłownie. Wiele z nich wynika ze strachu, część z błędnych przekonań – w dalszej części artykułu postaramy się wytłumaczyć, dlaczego nie ma się czego bać.

Nie chodzę na siłownie, ponieważ…

 

  • “…boję się, że będę oceniana przez innych, szczególnie przez mężczyzn.”
  • “…wstydzę się i boję się, że będę brzydko wyglądać czerwona i spocona.”
  • “…ćwiczenia na siłowni sprawią, że będę wyglądać jak napakowany facet.”

Czy któraś z tych opinii brzmi znajomo? Jeśli tak, koniecznie czytaj dalej.

 

Jak pokonać swoje lęki?

 

Jeśli obawiasz się seksistowskich komentarzy lub tego, że mężczyźni będą patrzeć na to jak ćwiczysz wybierz siłownię tylko dla kobiet. Coraz więcej klubów otwiera się na potrzeby swoich klientek i tworzy miejsca im przyjazne.

Twoim problemem jest wygląd podczas ćwiczeń? Pamiętaj o tym, że siłownia jest miejscem, do którego przychodzi się pracować nad własną sylwetką. A to zawsze wiąże się z potem i niezbyt wyjściowym wyglądem. Pamiętaj także o tym, że nikt nie przychodzi Cię oceniać. Z kolei efekty ćwiczeń z pewnością sprawią, że poczujesz się lepiej w swoim ciele i pozbędziesz się kompleksów związanych z wyglądem. Uwierz, że ćwiczenia na siłowni nie sprawią, że nabierzesz męskiej sylwetki. Wbrew pozorom rozbudowa mięśni wymaga sporo pracy i nie jest efektem samych ćwiczeń. Co więcej, ze względu na fizjologię, kobietom jest ciężej budować mięśnie niż mężczyznom. Trening siłowy może tylko poprawić Twoją sylwetkę, nie uczyni on  jednak z Ciebie kulturystki.

 

Trening siłowy – nie tylko dla mężczyzn

 

Trening siłowy zazwyczaj kojarzy nam się z przedstawicielami płci brzydszej. W końcu jest on nastawiony głównie na budowanie masy oraz zwiększanie siły. Ale czy tylko? Okazuje się, że ten rodzaj wysiłku przynosi wiele korzyści dla organizmu, zarówno męskiego, jak i kobiecego. Co możesz zyskać regularnie wykonując ćwiczenia siłowe?

  • Łatwiej schudniesz, a także utrzymasz nową wagę.
  • Osiągniesz lepsze efekty niż w przypadku kardio (w trakcie treningu o tej samej długości spalisz więcej kalorii).
  • Poprawisz swój metabolizm, siłę, sprawność i postawę.
  • Zmniejszysz ryzyko wystąpienia chorób układu kostnego i kontuzji.
  • Możesz wpłynąć na poziom cukru we krwi (co ma ogromne znaczenie dla cukrzyków i osób z insulinoopornością), a także na poziom cholesterolu.
  • Poprawisz samopoczucie.

Lista korzyści jest dość długa i pokazuje, że trening siłowy ma wiele korzyści. Widać wyraźnie, że nie ma się czego bać! Zachęcamy więc wszystkie kobiety do odwiedzin na siłowni. Jeśli dotychczas tego nie robiłaś, może warto spróbować?

 


Wejdź i zainspiruj się do bycia FIT 


 

Skorzystaj z planów treningowych i dietetycznych, które
polecają najlepsi zawodnicy sportów sylwetkowych – są skuteczniejsi niż 97,6% firm z tej branży
>>>Sprawdź ich tutaj

Please follow and like us:
Zobacz
Zobacz
Zapraszam na Instagram