Dlaczego brzuszki są nieskuteczne?

Dlaczego brzuszki są nieskuteczne?

brzuszki

Trening mięśni brzucha to jeden z najczęściej powtarzających się treningów poszczególnych partii mięśni w naszych planach. W końcu, gdy bierzemy się za ćwiczenia, najpopularniejszym celem, jaki sobie stawiamy jest zniwelowanie brzuszka i wyrobienie atrakcyjnych i estetycznie wyglądających mięśni brzucha. Gdy pomyślimy o treningu na mięśnie brzucha, jakie pierwsze ćwiczenie przychodzi nam do głowy? Oczywiście słynne i nieśmiertelne brzuszki. Wszyscy bardzo dobrze znają to ćwiczenie, a jeszcze kilka lat temu było ono jednym z fundamentalnych elementów każdego treningu na brzuch. Czy jednak powodują one faktycznie odpowiednie wytrenowanie mięśni brzucha? Możliwe, ale to, co jest pewne to to, że bardziej szkodzą naszemu organizmowi.

 

Dlaczego wykonywanie brzuszków jest dla nas niebezpieczne?

Eksperci postanowili przyjrzeć się dokładnie mechanice wykonywania brzuszków w celu zidentyfikowania, co dokładnie dzieje się w organizmie człowieka podczas wykonywania tego ćwiczenia. Okazuje się, że brzuszki są niebezpiecznym ćwiczeniem zarówno dla mężczyzn, jak i kobiet. Jeszcze gorszą praktyką jest wykonywania tylko ćwiczeń na brzuch w postaci brzuszków. Jak powszechnie wiadomo, tego typu treningi są w ogóle nie praktyczne. Idealną figurę, z brzuchem włącznie osiągniemy, jedynie ćwicząc wszystkie partie mięśni i wykonując treningi na przemian z poszanowaniem okresu regeneracji. Co więcej, samo wykonywanie brzuszków powoduje znacznie zwiększenie ciśnienia w brzuchu. To w dłuższym okresie prowadzi u kobiet do obniżania się pęcherza w światło pochwy, co z kolei prowadzi do braku możliwości napięcia mięśni dna miednicy.

Niektóre teorie wspominają o tym, że wykonywanie brzuszków może pomóc nam w zniwelowaniu bólu brzucha. Jest to absolutna nieprawda a co więcej, regularne wykonywanie tego ćwiczenia może przyczynić się do jeszcze większego bólu w odcinku lędźwiowym, a także szyjnym.

 

Jaka alternatywa od brzuszków?

Wyeliminowanie brzuszków ze swojego planu treningowego wcale nie wyklucza wykonywania innych ćwiczeń na tę partię mięśni. Istnieje szereg innych sposobów, by zadbać o mięśnie brzucha. Warto skupić się na tych wszystkich ćwiczeniach, które nie ingerują w kształt kręgosłupa. Świetnym przykładem jest tak zwana deska. Jest to ćwiczenie typowo izometryczne, w związku z tym nie wpływa ono na rozwój mięśni brzucha, jednak jest znacznie bezpieczniejsze niż zwykłe brzuszki.

 

W jaki sposób zbudować płaski brzuch z kaloryferem?

W celu zbudowania spójnej i odpowiedniej budowy ciała powinniśmy nie tylko skupiać się na konkretnej partii mięśni a ćwiczyć wszystkie. Oprócz standardowych ćwiczeń siłowych pamiętajmy o innych ćwiczeniach jak bieganie, jazda na rowerze oraz pływanie. W przypadku wszystkich tych aktywności mięśnie brzucha wciąż działają, co w długim okresie również ma duży wpływ na naszą budowę ciała, a także brzucha. Tylko konsekwentne treningi i dbanie o wszystkie partie ciała, nie tylko brzuch, może przynieść przewidywane skutki w postaci kaloryfera i płaskiego brzucha.

Please follow and like us:

 

Masz pytania ? Pisz śmiało