Dieta ketogeniczna – modna, ale czy skuteczna?

Dieta ketogeniczna – modna, ale czy skuteczna?

Dieta ketogeniczna

Dieta ketogeniczna staje się coraz popularniejsza nie tylko wśród osób, które trenują, ale również wśród tych, którzy chcieliby zrzucić kilka kilogramów. Pozostaje jednak pytanie, czy dieta ketogeniczna może być w ogóle skuteczna?

 

Na czym polega dieta ketogeniczna?

Główną zasadą diety ketogenicznej jest znaczna eliminacja węglowodanów oraz białek na rzecz tłuszczów. To właśnie one mają stanowić główne źródło energii dla organizmu. Ma to pobudzić do działania metabolizm oraz gospodarkę hormonalną. Jeśli chcesz schudn

Dieta ketogeniczna przeznaczona jest dla osób, które chciałyby schudnąć oraz dla sportowców. Badania dowodzą, że dieta ketogeniczna pozytywnie wpływa na zdrowie osób cierpiących na schorzenia o podłożu neurologicznym. Pomaga też przy cukrzycy, a nawet na nowotworach. Dieta ketogeniczna zmniejsza poziom cukru we krwi, a także pozwala zachować uczucie sytości na dłużej.

Polega ona przede wszystkim na wyeliminowaniu z jadłospisu produktów bogatych w węglowodany: pieczywa, makaronu, ryżu, kasz, dań mącznych, owoców, słodyczy czy fast foodów. Zamiast nich spożywa się duże ilości warzyw, które stanowią źródło węglowodanów (nie jest możliwe całkowite wyeliminowanie ich z diety). Wśród spożywanych warzyw nie powinny jednak znajdować się takie, które bogate są w skrobię, na przykład ziemniaki czy bataty. Osoba na diecie ketogenicznej spożywa mięso, ryby oraz różne rodzaju tłuszczów.

 

Bezpieczeństwo stosowania diety ketogenicznej

Wiele osób zastanawia się, czy dieta ketogeniczna byłaby dla nich bezpieczna? Jeżeli jest ona stosowana zgodnie z zaleceniami lekarza lub dietetyka, nie niesie za sobą żadnego niebezpieczeństwa. Niemniej jednak w przypadku nieumiejętnego jej komponowania może wyrządzić więcej szkód, niż pożytku. Należy mieć bowiem na uwadze, że ograniczona podaż węglowodanów może być niebezpieczna dla kobiet w ciąży, karmiących czy dzieci oraz nastolatków. Co więcej, ograniczenie węglowodanów powoduje, że musimy znaleźć produkty, które dostarczą cennych witamin i składników odżywczych. U osób na diecie ketogenicznej mogą pojawić się problemy z zaparciami czy też podwyższonym cholesterolem. Wszystko za sprawą wysokiej zawartości tłuszczu w diecie, a małą ilością błonnika pokarmowego dostarczanego do organizmu. Według niektórych naukowców długotrwałe stosowanie diety ketogenicznej może przyczynić się do rozwoju chorób wieńcowo-naczyniowych oraz nowotworów układu pokarmowego.

 

Stosować czy nie stosować?

Dieta ketogeniczna może być bardzo pomocna w leczeniu różnego typu schorzeń. Niemniej jednak warto skonsultować się z dietetykiem i zapytać, czy możemy na nią przejść. Samowolne, zbyt długie stosowanie diety ketogenicznej może być przykre w skutkach nawet dopiero po latach. Każda dieta, w tym ketogeniczna, powinna być indywidualnie dobrana do danej osoby. Co więcej, jej jadłospis powinien zostać skomponowany przez dietetyka, bowiem niewiele osób posiada na tyle dużą wiedzę z zakresu żywienia, aby móc samodzielnie stworzyć pełnowartościowy i zdrowy jadłospis dla siebie.

 

Zamów u Dietetyka – 3-miesięczna opieka z kuponem Rabatowym WOJTSTYL

 to tylko 1,65 dziennie za Twoją Nową Sylwetkę

Please follow and like us:

 

Masz pytania ? Pisz śmiało