Dieta i plan treningowy online, czy to ma sens?

Stwórz swój fit styl i ciesz się życiem

Dieta i plan treningowy online, czy to ma sens?

Wielu z moich czytelników zadaje mi pytanie, czy dieta i plan treningowy online naprawdę działają? Z własnego doświadczenia mogę odpowiedzieć, że jest to skuteczny sposób na redukcję i zrzucenie wagi. Kto śledzi  stronę  wojtstyl od początku mojej przygody z blogowaniem, z pewnością pamięta, że wygrałem metamorfozę roku od Fabryki Siły. Dzięki nim udało przeprowadzić się redukcję, a następnie wzmocnić organizm  podczas przygotowania do zawodów biegowych. Bardzo fajne było to, że problemu nie stanowiła dieta partnerska. Razem z Sylwią jedliśmy to samo jedynie kaloryka się różniła. Bardzo ułatwia to gotowanie parom 🙂 Nie marnują się składniki . Obecnie po około 20 latach przerwy wróciłem na siłownię i buduję sylwetkę tym razem pod kątem mięśni.

Plan treningowy, a efekty treningu

 

Do czego służy nam odpowiednio rozpisany plan treningowy? Dobrze wykonana rozpiska zawsze uwzględnia przede wszystkim następujące czynniki:

  • 1. Liczba oraz rozmieszczenie sesji treningowych w ciągu tygodnia
  • 2. Plan ćwiczeń na każdą poszczególną sesję
  • 3. Plan dotyczący partii mięśniowych, które są trenowane podczas danej sesji

Pierwszy z czynników ma kluczowe znaczenie przede wszystkim z perspektywy odpowiedniej regeneracji po treningowej. Poszczególne partie mięśni potrzebują określonej ilości czasu, aby odpowiednio się zregenerować. Ćwiczenie na przykład klatki piersiowej trzy razy w tygodniu co dwa dni niemal na pewno nie przyniesie nam spodziewanych rezultatów. Dlaczego? Mięśni nie zdążą “wydobrzeć” pomiędzy sesjami, co uniemożliwi uzyskanie pożądanej odpowiedzi anabolicznej.

Ogromne znaczenie ma oczywiście również plan ćwiczeń wykonywanych w poszczególnej sesji. Należy pamiętać, że do odpowiedniego wzrostu mięśni potrzebują w miarę zróżnicowanych bodźców. Oznacza to, że na przykład ograniczanie treningu klatki piersiowej wyłącznie do popularnego wyciskania na ławeczce niekoniecznie stanowi zalecane rozwiązanie. To samo dotyczy pozostałych partii mięśniowych. Oprócz tego plan ćwiczeń na poszczególną sesję powinien uwzględniać również liczbę serii każdego ćwiczenia, liczbę powtórzeń w serii, odpoczynek pomiędzy seriami a także rzecz jasna długość trwania sesji treningowych. Nie trzeba tłumaczyć, że każdy z tych elementów ma znaczenie niebagatelne dla efektów treningowych.

Trzeci z punktów dotyczy połączeń partii mięśniowych podczas jednej sesji. W ten sposób określamy, że np. w trakcie jednej sesji trenujemy klatkę piersiową oraz triceps, natomiast podczas następnej barki oraz bicepsy. Oczywiście, możliwych kombinacji jest tutaj znacznie więcej a gotowe rozpiski znajdziemy bez trudu znajdziemy w sieci.

 

Dieta i plan treningowy online

 

Dieta często bywa traktowana jako jedynie dodatek do suplementacji, co jest paradoksalne, ponieważ powinno być dokładnie na odwrót. Naturalnie, odżywki stanowią istotny element procesu pracy nad sylwetką, jednak należy pamiętać, że głównym źródłem substancji odżywczych powinna być dla nas dieta.

Podejście to jest uzasadnione po prostu naturalnymi predyspozycjami naszego organizmu. Układ metaboliczny nie został stworzony do tego, aby wszystkie potrzebne mu substancje otrzymywać w postaci już gotowej. Dotyczy to nie tylko witamin, ale również węglowodanów czy protein.

Kolejny istotny czynnik to fakt, że spora część przyjmowanych przez nas suplementów z konieczności będzie mieć formę płynną. Jeżeli przesadzimy z proporcjami suplementy-pożywienie, nie jest trudno domyślić się możliwych konsekwencji (nasz żołądek z pewnością “przypomni” nam, że stały pokarm jest mu niezbędny dla prawidłowego funkcjonowania).


Nie potrafisz sam ——> Skorzystaj z pomocy specjalistów 

 

Please follow and like us:
Zobacz
Zobacz
Zapraszam na Instagram