Dieta 1000 kcal – czy warto?

Stwórz swój fit styl i ciesz się życiem

Dieta 1000 kcal – czy warto?

Dieta 1000 kcal

Dieta 1000 kcal jest rygorystyczna, jednak efekty jej stosowania są widoczne bardzo szybko. Jest ona znakomitym rozwiązaniem dla wszystkich tych, którzy mają problemy z regularnym zrzucaniem kilogramów. Jednak jak w przypadku każdej diety, do jej stosowania należy podchodzić z głową.

Jakie założenia przyświecają diecie 1000 kcal? Jakie dokładnie efekty można uzyskać poprzez zastosowanie się do zasad tej diety? Czy każdy może zdecydować się na odżywianie według jadłospisów diety 1000 kcal?

Zasady diety 1000 kcal

 

Przed przystąpieniem do diety 1000 kcal, należy mieć świadomość, że jest to dopiero preludium do kolejnej diety, zdrowego trybu życia. Dlatego też tego typu dieta niskokaloryczna nie powinna trwać dłużej niż tydzień. Dieta 1000 kcal wymaga stałego i umiejętnego liczenia kalorii, a także posiadania wagi kuchennej, do prawidłowego ważenia produktów do kolejnych posiłków.

W trakcie każdego dnia diety 1000 kcal spożywa się od 4 do 5 posiłków. Każdy z posiłków ma swoje określone maksimum kaloryczne, którego trzeba przestrzegać (nie ma żadnych odstępstw, czy też przenoszenia kalorii z jednego posiłku na drugi). Prawidłowy schemat dziennego jadłospisu przedstawia się następująco:

  • śniadanie 200 kcal,

  • II śniadanie 150 kcal,

  • obiad 350 kcal,

  • podwieczorek 100 kcal,

  • kolacja 200 kcal.

Menu powinny być urozmaicone, tak aby monotonność nie spowodowała rezygnacji z odchudzania. Dodatkowo należy wybierać posiłki odżywcze, zapomnieć o produktach wysoko przetworzonych. Posiłków nie przygotowujemy z użyciem tłuszczu, szczególnie zapomina się o tradycyjnym smażeniu. Co dokładnie można jeść w trakcie diety 1000 kcal, a czego należy unikać?

 

Dieta 1000 kcal to przede wszystkim żywność niskokaloryczna, bogata w błonnik

 

Dieta urozmaicona, dlatego sięgać można po produkty pełnoziarniste, np. pieczywo razowe czy ciemne makarony. Do tego kasza jaglana, kasza gryczana czy pęczak. Nie są zakazane wędliny drobiowe, ryby chude czerwone mięso. Za dostarczanie białka do organizmu w trakcie diety odpowiadają np. chudy nabiał czy jaja. Oczywiście nie ma przeciwwskazań przed jedzeniem warzyw czy owoców. Z tym że powinny być to owoce z dużą zawartością wody, a w szczególności cytrusy. Warto z cytrusów przygotowywać sobie świeże soki. Do przygotowywanych na diecie 1000 kcal posiłków można bez obaw dodawać pestki słonecznika czy dyni. Zaleca się również korzystanie z przypraw takich jak choćby papryka chilli czy imbir. Przyprawy działają na przyspieszenie metabolizmu.

Podczas stosowania diety 1000 kcal należy wypijać minimum 2 litry wody dziennie.

Jakie produkty są wykluczone w trakcie diety? Czego nie można jeść? Dieta 1000 kcal to całkowite wyeliminowanie produktów mącznych, białego ryżu, ziemniaków czy innych warzyw bogatych w skrobię. Odpadają wszelkie produkty nabiałowe, które mają tłuszcz, czyli sery żółte, słodzone jogurty, czy też twaróg tłusty. O ile zaleca się spożywanie owoców cytrusowych, o tyle na liście zakazanych owoców, znajdują się choćby winogrona czy banany. Tradycyjnie, nie tylko na diecie 1000 kcal, każdej innej również, nie sięga się po alkohol, napoje gazowane, gotowe soki.

 

Efekty stosowania diety 1000 kcal

 

Mała ilość kalorii na diecie 1000 kcal powoduje, że powstaje duży deficyt kaloryczny. Dzięki temu organizm musi sięgać po energię zmagazynowanej w tkance tłuszczowej. Tym sposobem nie ma problemów z tym, aby w ciągu 7 dni schudnąć spokojnie od 1 kg w górę. Oczywiście im ktoś ma większą nadwagę, tym więcej zrzuci w trakcie jednej sesji tej diety. Należy jednak pamiętać o tym, że negatywnym efektem diety będzie utrata masy mięśniowej oraz spowolnienie metabolizmu.

Zalety diety 1000 kcal

 

Niewątpliwie najważniejszą zaletą stosowania się do rygorów diety 1000 kcal jest szybki spadek masy ciała. Efekty odchudzania są widoczne niemal natychmiast. Jako iż mamy do czynienia z dietą zrównoważoną, urozmaiconą, można sięgać po najróżniejsze produkty. To zaś sprawia, że w przeciwieństwie do innych diet, unika się monotonii w jedzeniu. Zjawisko monotonii jest groźne, gdyż skutecznie potrafi zgasić motywację do odchudzania. Należy również pamiętać, że ogromną zaletą diety 1000 kcal jest fakt, że jej przejście pozwala łagodnie przejść do innej diety, rozpocząć nowy etap w życiu, związany z prawidłowym i zdrowym odżywianiem.

Wady diety 1000 kcal

 

Stosowanie diety przez dłuższy czas niż 7 dni, to krótka droga do osłabienia organizmu. Przede wszystkim może dojść do braków witaminowych. Zagrożeniem dla osób korzystających z jadłospisu diety 1000 kcal, jest fakt, że po jej zakończeniu wracają do starych nawyków żywieniowych. To zaś prosta droga do efektu jo-jo. Dieta wymaga niezwykle dokładnego podejścia do codziennego liczenia kalorii (bez żadnych, nawet najmniejszych odstępstw). Osoby aktywne fizycznie będą musiały na czas diety zrobić sobie przerwę w treningach. Dodatkowo dieta 1000 kcal wpływa na spowolnienie metabolizmu.

Dieta 1000 kcal na pewno jest ciekawym rozwiązaniem dla osób, które pragną zrzucić trochę kilogramów w krótkim czasie. Należy jednak pamiętać, że jakiekolwiek niestosowanie się do jej zasad negatywnie wpłynie na organizm, co w ostatecznym rozrachunku spowoduje, że czas na jej stosowanie będzie czasem straconym.


 

Plany dietetyczno/treningowe, z których korzystałem podczas metamorfozy – są skuteczniejsi niż 97,6% firm z tej branży >>>Sprawdź ich tutaj

 


Przepisy na fit dania znajdziesz   —->  tutaj

Please follow and like us:
Zobacz
Zobacz
Zapraszam na Instagram