Czy smalec może być fit?

Stwórz swój fit styl i ciesz się życiem

Czy smalec może być fit?

Tradycyjny smalec, który w wielu restauracjach podawany jest jako przekąska przed posiłkiem to typowy tłuszcz pochodzenia zwierzęcego. Jest on pozyskiwany jest z tkanki tłuszczowej drobiu, bydła oraz świń. W dawnych czasach stanowił on swojego rodzaju dodatek do wielu potraw klasycznej kuchni polskiej. Jednak z czasem zaczął on tracić na swojej popularności. Dlaczego jednak tak się stało? Głównie z uwagi na fakt, iż zawiera on w swoim składzie wyłącznie niekorzystne dla naszego zdrowia tłuszcze nasycone. Smalec ma także bardzo duże ilości kalorii, które odkładają się w organizmie w postaci tkanki tłuszczowej. Czy smalec może być jednak fit? Oczywiście, że tak, jednak należy go wówczas przygotować z fasoli, uzyskując znacznie zdrowszą i znacznie mniej kaloryczną wersję, która dodatkowo przepysznie smakuje. W jaki jednak sposób należy go przygotować? Poniżej bardzo prosty w przygotowaniu przepis.

Przepis na fit smalec

 

Składniki:

 

  • 400 g białej fasoli w puszce,
  • 1 średniej wielkości jabłko,
  • 2 ząbki czosnku,
  • 1 mała cebula,
  • 1/3 szklanki kaszy gryczanej (inaczej 3-4 łyżki),
  • 1,5 łyżki masła klarowanego (można, zamiast niego użyć oleju rzepakowego lub oliwy z oliwek),
  • po 1 łyżeczce tymianku i majeranku,
  • odrobina soli i pieprzu do smaku

 

 

Sposób przygotowania

 

Fit smalec z białej fasoli jest bardzo prosty w przygotowaniu, jednak w pierwszej kolejności należy oczywiście zaopatrzyć się we wszystkie niezbędne produkty spożywcze. Gdy wszystkie składniki zostaną już zakupione, można brać się do działania. Kaszę gryczaną należy ugotować zgodnie z informacjami znajdującymi się na opakowaniu, uważając jednak na to, aby jej nie rozgotować. W międzyczasie można obrać cebulę i pokroić ją w drobną kostkę. Podobnie należy postąpić z jabłkiem, myjąc je bardzo dokładnie pod bieżącą wodą, obierając i również krojąc w bardzo drobną kostkę lub ścierając je na tarce o dużych oczkach. Na dużej patelni należy rozpuścić masło klarowane (lub rozgrzać olej), wrzucając następnie na nią cebulę, jabłko oraz połowę przypraw, smażąc całość na średnim ogniu przez ok. 3-4 minuty. Zawartość patelni należy co kilkanaście sekund przemieszać, aby nie przywarła do jej dna.

Fasolę należy odcedzić na sitku, miksując ją następnie przy pomocy blendera na gładką masę. Przygotowaną w ten sposób masę fasolową należy przełożyć do miski, dodając do niej następnie wystudzoną kaszę gryczaną, podsmażoną z jabłkiem cebulę, a także pozostałą część przypraw. Całość należy bardzo dokładnie wymieszać i gotowe. Przepyszny i zdrowy fit smalec najlepiej przełożyć do słoika, przechowując go w lodówce przez co najwyżej kilka dni.

 

Propozycja dla każdego

 

Fit smalec to świetny propozycja nie tylko dla wegan i wegetarian, ale również dla wszystkich tych osób, które w trosce o swoje zdrowie chcą się dobrze odżywiać. Smalec z fasoli można z powodzeniem spożywać solo, jednak najlepiej smakuje z kromką pełnoziarnistego chleba i dodatkiem kiszonego ogórka. Taki smalec zawiera znacznie mniej kalorii niż ten tradycyjny i z pewnością jego spożycie odbije się pozytywnie na naszym zdrowiu.

Zobacz więcej przepisów
Please follow and like us:
Zobacz
Zobacz
Zapraszam na Instagram