Ćwiczenia na siłowni – to Ci się przyda

Ćwiczenia na siłowni – to Ci się przyda

Ćwiczenia na siłowni

Aktywność fizyczna jest bardzo istotna w życiu człowieka, dlatego wykonujemy ćwiczenia na siłowni.  Nic dziwnego, bowiem dbamy o swoją sylwetkę. Dzięki temu czujemy się pewniej, atrakcyjniej. Jednak zanim zdecydujemy się na wykupienie karnetu w siłowni, warto zaopatrzyć się w akcesoria treningowe, które podnoszą komfort treningu i jego efektywność. Jakie akcesoria warto zabrać ze sobą na trening? Odpowiedź na to pytanie znaleźć można w poniższym artykule.

 

Rękawiczki do ćwiczeń- czy są przydatne?

Jeszcze niedawno na siłowni panowało dziwne przeświadczenie, że rękawiczek do ćwiczeń używają tylko osoby słabe fizycznie. Co więcej, w tym środowisku był to swego rodzaju temat tabu, gdyż kulturyści nie rozmawiali na ten temat. Jednak okazuje się, że jest to niezbędnik, który powinien znajdować się w każdej torbie. To właśnie dzięki niemu możliwy jest mocny i pewny chwyt. Idealnie sprawdzą się podczas treningu na własnej masie mięśniowej, gdzie podciągamy się na drążkach. Nasze dłonie podczas intensywnego wysiłku pocą się, co może być w sposób szczególny niebezpieczne. Rękawiczki do ćwiczeń umożliwią również pewny chwyt hantli i sztangi. Jak wiadomo, w przypadku potencjalnego wyślizgnięcia się ciężaru podczas ćwiczeń, możliwe jest nabawienie się kontuzji, która wyeliminuje nas z treningów na długi czas. Dzięki tego typu akcesoriom podnosimy bezpieczeństwo treningów.

 

Ćwiczenia na siłowni – zapobiegaj otarciom

Warto także wspomnieć o wzmocnieniach, które zapobiegają otarciom. Odciski nie są komfortowe i często uniemożliwiają podnoszenie największych ciężarów. Dzięki temu, że rękawiczki do ćwiczeń wykonywane z lekkich i elastycznych materiałów, są bardzo wygodne w użytkowaniu. Biorąc pod uwagę wiele dostępnych rozmiarów, osoba zainteresowana kupnem tego typu akcesoriów może być pewna, że zawsze dopasuje rękawiczki do swoich dłoni. Ich cena jest stosunkowo niska, dlatego jest to świetne rozwiązanie nawet podczas pierwszej wizyty na siłowni.

 

Pasy kulturystyczne- doskonałe rozwiązanie dla zaawansowanych?

Nie da się ukryć, że osoby, które regularnie chodzą na siłownie, w pewnym momencie dochodzą do takiego momentu, że podnoszą ciężary większe niż masa ciała. Może to być niebezpieczne dla odcinka lędźwiowego, a także stawów, gdyż są w sposób szczególny nadwyrężane podczas treningu. Dlatego też do niektórych ćwiczeń, jak chociażby wyciskanie sztangi leżąc, martwy ciąg, wyciskanie sztangi nad głową i podczas robienia przysiadów, pas kulturystyczny może okazać się niezbędny. Dla własnego bezpieczeństwa w sposób szczególny powinniśmy zwrócić uwagę na to, jakiej jakości jest dany pas kulturystyczny. Tylko te najwyższej jakości mogą prawidłowo pełnić swoją funkcję, możemy być wówczas pewni, że nie zawiodą nas nawet podczas wykonywania najbardziej wymagających ćwiczeń. Aby odpowiednio dobrać pas kulturystyczny, należy wziąć pod uwagę swoją budowę ciała, a także szerokość. Musi on bowiem podtrzymywać kręgosłup, a także brzuch osoby, która ćwiczy. Najczęściej bierze się pod uwagę egzemplarze, które posiadają regulację obwodu.

 

Please follow and like us:

 

Masz pytania ? Pisz śmiało