Bieganie zimą – dlaczego warto?

Stwórz swój styl i ciesz się życiem

Bieganie zimą – dlaczego warto?

bieganie zimą

Bieganie okazuje się bardzo ciekawą rozrywką nawet dla osób, które do tej pory o bieganiu nie chciały słyszeć. Można w ten sposób zadbać o swoje ciało, kondycję fizyczną, ale też zdrowie. Niektórzy uważają jednak, że biegać powinno się tylko w takim okresie, kiedy na dworze nie jest zimno, aby się nie przeziębić i nie narazić swojego zdrowia na szwank. Jest to całkowicie błędne założenie, ponieważ w okresie zimowym buduje się bazę treningową na wiosnę, aby osiągać coraz to lepsze wyniki na zawodach, w których bierze się udział. Ponadto w zimę można hartować swój organizm. Dzięki temu zwiększa się swoją odporność i nie choruje się tak często jak dotąd to bywało.

 

Wzrost siły i praca nad koordynacją

 

Biegając zimą można zadbać o to, aby wzrosła siła danego sportowca. Wiadomo, że warunki atmosferyczne w trakcie zimowych wybiegań wcale nie są zbyt korzystne, biega się często po zaspach, a więc ma się pod nogami dużą ilość śniegu. Poruszanie się po takim terenie wymaga samozaparcia i dużej energii, a tym samym pracuje się nad swoimi mięśniami nóg i ogólną koordynacją ruchową. To bardzo ważne, ponieważ przyda się to potem podczas trudniejszych biegów, np. w leśnych terenach, gdzie będzie trzeba podbiegać pod nieco większe górki. Wtedy siła jest nieocenionym sprzymierzeńcem biegacza, który może dzięki niej zyskać sporą przewagę nad konkurentami.

 

Hartowanie organizmu

 

Największą zaletą biegania w zimę jest jednak hartowanie organizmu. To bardzo ważne zwłaszcza dla osób, które narzekają od dłuższego czasu na obniżoną odporność, a jest ich wiele. Jeśli nie chce się mieć więcej problemów z własnym zdrowiem, z wirusami i bakteriami powinno się oczywiście jak najczęściej hartować organizm, a na dworze w okresie zimowym zrobi się to najlepiej. Trzeba jednak podejść do tego racjonalnie, nie można wyjść na trening zimowy w takim samym ubraniu, jak w lato czy też wiosnę, ponieważ można się wtedy szybko zaziębić. Należy nałożyć na siebie dodatkową warstwę ubrań, oczywiście nie za dużo, aby nie przegrzać organizmu. Do zalet biegania zimą należy doliczyć jeszcze:

 

  • zwiększenie wytrzymałości organizmu,
  • zwiększenie pewności siebie,
  • pokonywanie kolejnych barier,
  • samodyscyplinę,
  • zbudowanie idealnej formy na wiosenne starty.

 

Nic dziwnego, że biegacze nie odpuszczają treningu zimowego, skoro płynie z tego tak dużo korzyści, jednak warto słuchać swojego organizmu. Większość profesjonalistów i doświadczonych amatorów w okresie zimowym stawia również na roztrenowanie, a więc okres, w którym odchodzi się od biegania minimum na tydzień lub zmniejsza się zdecydowanie obciążenia treningowe. Wtedy można się zregenerować po ciężkim sezonie startowym.

 

Walka z obniżonym samopoczuciem

 

Osoby biegające zimą mają dużo lepsze samopoczucie od tych, które siedzą na co dzień w domach, wracając z pracy. Wiadomo, że zimą człowieka może dopaść chandra i ma się wtedy obniżony nastrój. Trzeba jednak wyjść z domu, pobiegać i poczuć w sobie dodatkowy przypływ endorfin. Tym samym zmieni się postrzeganie świata i będzie można odzyskać naprawdę dobry nastrój.

Od lat biegam zimą w  butach Salomon

Please follow and like us:
RSS33
Zobacz0
Zobacz
GOOGLE20
GOOGLE
https://wojtstyl.pl/bieganie-zima-dlaczego-warto/
Zobacz mój Pinterest10k
Zobacz mój Pinterest
Zapraszam na Instagram30k