Bieganie z nadwagą okiem fizjoterapeuty

Stwórz swój styl i ciesz się życiem

Bieganie z nadwagą okiem fizjoterapeuty

bieganie

Wiele osób błędnie uważa, że bieganie to dobry sposób na zredukowanie wagi. Kiedy osoba, której tryb życia można określić raczej jako „kanapowy” niż sportowy nagle rusza do parku pobiegać, sama siebie stawia w ogromnym niebezpieczeństwie. I nie mówię tutaj o takim, które może pochodzić od innych ludzi, ale o takim wynikającym z naszej niewiedzy lub bezmyślności.

 

Masz nadwagę? Nie biegaj!

 

Osoba, której waga przekracza normy wystawiają na, dosłownie, ciężką próbę swój organizm. Im większa waga, tym bardziej narażone na kontuzje stają się nasze stawy. Często widzę jak osoby z nadwagą lub otyłe próbują zawalczyć o siebie biegając. Wierzcie mi lub nie, ale mam ochotę wówczas natychmiast do takiej osoby podejść i zrobić jej wykład o tym, jak niewłaściwie postępuje. Nie ma nic gorszego niż zmagające się każdego dnia stawy, ścięgna i mięśnie wystawić na bieganie.

 

Czym ryzykujesz?

 

Przede wszystkim ryzykujesz swoimi stawami. Biegając w celu utraty wagi najczęściej niszczymy swoje stawy kolanowe. Często uszkodzenia są tak głębokie, że nie da się ich odwrócić. Ból i niedogodności będą odczuwalne nawet jeśli waga zostanie zredukowana.

 

Jedną z najczęstszych kontuzji dotyczy tzw. ścięgna Achillesa, czyli ścięgna piętowego. Jest to grube pasmo, które łączy mięśnie łydki z kością piętową. Kiedy ulega uszkodzeniu, kontuzja przeradza się w wiele różnych dolegliwości. Ból jest bardzo dokuczliwy, ale zaczyna się niewinnie. W okolicy ścięgna pojawia się obrzęk lub wyczuwalne zgubienie, odczuwamy rodzaj tarcia.

 

Motoryka biegania sprawia, że całe nasze ciało, a w szczególności nogi począwszy od palców u nóg, przez wszystkie stawy, piszczele, uda, aż po biodra, są wystawiane na ogromny wysiłek, przeciążenia.

 

Jeśli nie bieganie to co?

 

Zamiast biegać i szkodzić własnemu zdrowiu, lepiej udać się na spotkanie z fizjoterapeutą, który zaleci odpowiedni zestaw ćwiczeń dopasowany do naszego stanu zdrowia i kondycji. Nie warto próbować zgrywać bohatera i odmawiać sobie pomocy, która może ocalić sprawność naszego organizmu. Każdy organizm jest inny, inaczej spala, nadwaga lub otyłość miewają podłoże zdrowotne. Warto być dobrym dla swojego ciała, wówczas odpłaca się ono dobrym samopoczuciem, zyskujemy lepszy komfort życia. Pamiętajmy więc by chudnąć zdrowo i… bez zbędnego biegania!

Bieganie zimą – dlaczego warto?

 

Please follow and like us:
Zobacz
Zobacz
Zobacz mój Pinterest
Zobacz mój Pinterest
Zapraszam na Instagram