A6W – czy warto ćwiczyć Aerobiczną Szóstkę Weidera?

Stwórz swój fit styl i ciesz się życiem

A6W – czy warto ćwiczyć Aerobiczną Szóstkę Weidera?

a6w

Aerobiczna szóstka Weidera, czyli w skrócie A6W to ćwiczenie, które jest znane niemal na całym świecie. Czy warto ćwiczyć zestaw A6W? Jakie daje efekty? Jakie są wady i zalety tych ćwiczeń?

A6W – charakterystyka treningu

 

Aerobiczna szóstka Weidera to zestaw treningowy opracowany przez Joe Weidera. Trening składa się z 6 różnych ćwiczeń, a cały plan treningowy obejmuje 42 dni, podczas których z dnia na dzień wzrasta liczba powtórzeń każdego ćwiczenia. Na pozór mogłoby się wydawać, że ćwiczenia są proste, ale po kilku dniach, w miarę podnoszenia poprzeczki większą liczbą powtórzeń, trening staje się coraz trudniejszy. W ostatnich dniach na wykonanie dziennego zestawu ćwiczeń trzeba przeznaczyć aż 40-50 minut, w zależności od tempa.

Twórca A6W przyjął, że jego ćwiczenia będą bardzo dobrze wpływały na kształtowanie mięśni brzucha i pozwolą zarysować charakterystyczny „sześciopak”. Aerobiczna szóstka Weidera absolutnie nie służy do odchudzania, bo są to ćwiczenia siłowe wykorzystujące obciążenie własnego ciała, ale za to mają doskonale modelować brzuch.

 

A6W – efekty

 

Efekty A6W owszem mogą być bardzo widoczne, oczywiście, gdy wszystkie ćwiczenia będą wykonywane sumiennie, ale musisz się liczyć także z zagrożeniami, jakie niesie ze sobą ten trening. Aerobiczna szóstka Weidera dość mocno obciąża kręgosłup, szczególnie w odcinku lędźwiowym. Obciążenie jest tym mocniejsze, im mniej zwracasz uwagę na to, by „przytwierdzać” mocno plecy do podłoża. Ćwiczenie może być niebezpieczne szczególnie dla osób początkujących, które mają słabe mięśnie pleców, dlatego nie zaleca się go osobom, które stawiają pierwsze kroki w świecie treningów. Dodatkowo A6W może doprowadzić do przetrenowania mięśni brzucha, czyli krótko mówiąc, do ich zbyt intensywnego obciążenia objawiającego się np. zakwasami.

 

Aerobiczna 6 Weidera przynosi zauważalne efekty, ale trzeba podchodzić do tych ćwiczeń rozsądnie i wcześniej przygotować ciało, a szczególnie mięśnie pleców i mięśnie dolnej części brzucha. Warto też pamiętać o zakończeniu treningu rozciąganiem.


Polecam:

Metamorfoza moja & Sylwii tutaj…

Please follow and like us:
Zobacz
Zobacz
Zapraszam na Instagram