7 najlepszych i 7 najgorszych ćwiczeń dla kobiet

Stwórz swój fit styl i ciesz się życiem

7 najlepszych i 7 najgorszych ćwiczeń dla kobiet

Większość ćwiczeń na siłowni opracowano z myślą o rozbudowywaniu naszych mięśni. Nie każde jednak nadaje się dla osób, które chcą zrzucić tkankę tłuszczową i uczynić swoje ciało piękniejszym. Szczególną uwagę na wykonywane ćwiczenia powinny zwrócić kobiety, gdyż to właśnie im zależy przede wszystkim na tym, by ujędrnić swoje ciało, a nie wyeksponować mięśnie.

7 najlepszych ćwiczeń dla kobiet

 

Poniżej zamieszczamy listę siedmiu najlepszych ćwiczeń na każdą partię ciała, na które powinna zdecydować się każda kobieta.

  • Wchodzenie na stopień – Ćwiczenie to polega naprzemiennym wchodzeniu na stopień, co przypominać może trochę chodzenie po schodach. Stajemy przed stopniem i chwytamy ciężarki w dłonie. Stawiamy jedną ze stóp na podwyższeniu i prostujemy nogę. Drugą nogę zginamy lekko w kolanie i kierujemy w tył. Opuszczamy ciężar ciała na nodze stojącej na stopniu, tak by palce stopy z tyłu dotknęły podłogi. Ćwiczenie to nie obciąża nóg, a zarazem jest bardzo skuteczne.
  • Wspinanie się na wzniesienie – Jeśli chcemy wyszczuplić i ukształtować łydki, najlepiej będzie ustawić największe nachylenie bieżni i dynamicznie po niej maszerować.
  • Unoszenie rąk z obciążeniem – Ćwiczenie to polega na wznoszeniu ramion opuszczonych wzdłuż ciała. W rękach należy trzymać ciężarki. Ćwiczenie to wykonuje się na siedząco. Pochylamy się do przodu tak, by plecy pozostały proste. Opuszczamy ręce wzdłuż łydek, trzymając lekko ugięte łokcie. Dłonie powinny być skierowane grzbietami na zewnątrz.
  • Nożyce – Nożyce to jedno z najskuteczniejszych ćwiczeń na brzuch. Kładziemy się na ziemi i unosimy nogi tak, by utworzyć nimi kąt około 20 stopni do podłogi. Następnie dynamicznie przenosimy lewą nogę na prawą stronę, a prawą na lewą i odwrotnie.
  • Pompki na stopniu – Klękamy na ziemi i opieramy ręce o specjalny stopień do aerobiku. Przenosimy stopy do tyłu tak, by nogi się wyprostowały i utworzyły linię prostą z tułowiem. Następnie na przemian uginamy i prostujemy ręce.
  • Odpychanie nóg – Kładziemy się na specjalnym przyrządzie i opieramy stopy na platformie przed sobą. Nogi muszą być ugięte pod kątem 90 stopni. Chwytamy uchwyty po bokach i przyciskamy plecy do ławeczki. Następnie zaczynamy prostować nogi.
  • Plank – Kładziemy się i opieramy ciężar ciała na palcach stóp i łokciach. Wytrzymujemy w tej pozycji kilkanaście sekund, mocno napinając mięśnie brzucha.

 

7 najgorszych ćwiczeń dla kobiet

 

Nie każde ćwiczenie daje wymierne efekty. Niektóre z nich działają zbyt punktowo i zamiast pomóc nam się wyszczuplić, rozbudowują tkankę mięśniową i optycznie nas poszerzają.

  • Prostowanie nóg na siedząco – ćwiczenie to bardzo mocno obciąża stawy i ścięgna kolanowe. Kobiety mają wrażliwe kolana i łatwo im je uszkodzić.
  • Wspinanie na palce – Unoszenie pięt nie pozwoli nam wyszczuplić łydek.
  • Uginanie rąk z ciężarkami – Ćwiczenie to wymaga od nas nienaturalnego ruchu rękami. Może to spowodować kontuzję.
  • Brzuszki ze skrętem – Działają słabo i mocno obciążają kręgosłup.
  • Unoszenie ciężarków – Ćwiczenie to działa punktowo i nie pozwala nam rozwinąć całej klatki piersiowej.
  • Skłony w bok – Wbrew pozorom wcale nie wyszczuplają talii. Co gorsza, mogą ją nawet poszerzyć.
  • Przywodzenie nóg – Przyrząd do tego ćwiczenia pozwala nam na rozwijanie mięśni umieszczonych głęboko pod skórą.

Prawdopodobnie najlepsze plany treningowe dla kobiet i mężczyzn  znajdziesz tutaj


Odwiedź mój Instagram i zainspiruj się do bycia Fit

Please follow and like us:
Zobacz
Zobacz
Zapraszam na Instagram