5 wskazówek – jak nie przytyć w święta?

Stwórz swój fit styl i ciesz się życiem

5 wskazówek – jak nie przytyć w święta?

przytyć w święta

Święta Święta… to już jutro i pewnie nie jeden z Was zadaje sobie pytanie “jak nie przytyć w święta”? 🙂 Magiczny czas i stoły uginające się od przysmaków. Nie od dziś wiadomo, że Święta to nie tylko rodzinna atmosfera, ale i przepełniony jedzeniem stół. Stanowi to nie lada wyzwanie dla wszystkich osób na diecie, jak i tych, którzy się zdrowo odżywiają. Święta najczęściej kończą się nadprogramowymi kilogramami. Jak uniknąć świątecznego obżarstwa? Absolutnie nie trzeba rezygnować ze spotkań w rodzinnym gronie, wystarczy stosować się do kilku prostych zasad.

 

Nie rezygnuj z ruchu

Święta to okazja do licznych spotkań w gronie rodzinnym. Nie musicie siedzieć tylko przy suto zastawionym stole. Warto wybrać się z towarzyszami na długi spacer. Z pewnością dobrze wpłynie na poprawę przemiany materii. Zimą można zabrać dzieci na sanki, ulepić bałwana, porzucać się śnieżkami. Każda forma aktywności jest zbawienna podczas świątecznego obżarstwa. Niektórzy, nawet podczas świąt nie rezygnują z porannego biegania. Warto, chociaż wykonać parę prostych ćwiczeń, aby całkowicie się nie rozleniwić w tym okresie.

 Jak nie przytyć w święta

Dobrym pomysłem jest nakładanie sobie wielu różnych potraw, ale o małej objętości. Można poprosić o mały talerzyk, dzięki czemu z pewnością zje się mniej. Warto spróbować wszystkiego po trochu, bez dokładek. Nie należy się śpieszyć podczas jedzenia. Bardzo istotne jest dokładne i powolne przeżuwanie każdego kęsa. Przyjęło się, iż mózg potrzebuje ok. 15 minut na dostarczenie informacji z żołądka o spożywanym pożywieniu. Jeżeli za czymś nie przepadamy, nie warto na siłę próbować potrawy. Warto wybierać jedzenie, które na prawdę nam smakuje.

 

Pij zdrowe napoje

W czasie świąt folgujemy sobie z jedzeniem, w zamian zwróćmy szczególną uwagę na napoje. Powinniśmy wykluczyć wszelkie napoje gazowane, które są sztucznie słodzone. Zamiast soku owocowego z kartonu, warto samemu wycisnąć napój ze świeżych owoców, czy też skusić się na domowy kompot. Warto pić dużo niesłodzonej herbaty, przykładowo zielonej, czy miętowej, która dodatkowo wspomaga pracę żołądka. Oczywiście, nie można zapomnieć o piciu wody, która oczyszcza organizm. W niektórych domach powszechną praktyką jest spożywanie alkoholu podczas świąt. Zwróćmy szczególną uwagę, aby najeść się przed planowanym spożyciem napojów wyskokowych. Procenty wpływają na wzrost odczuwania głodu.

 

Postaw na zdrowsze zamienniki

W święta potrawy rzadko kiedy są “fit”, są za to spektakularne bomby kaloryczne. Oczywiście, można przyrządzić zdrową sałatkę, którą pochłoniemy bez zbędnych wyrzutów sumienia. Nie mniej jednak większość potraw jest dość kaloryczna. Warto przygotowywać wszystkie potrawy samemu. Wówczas mamy pewność co do jakości składników. Aby “odchudzić” potrawy, warto zastosować kilka trików:

  • zamiast używać kalorycznego majonezu, dodaj jogurt naturalny do sosu
  • smażenie zastąp pieczeniem
  • masło oraz margarynę spróbuj zamienić na oliwę z oliwek
  • cukier dodawany do ciast zastąp naturalnym słodzikiem
  • ciastka po upieczeniu wyłóż na ręcznik papierowy lub papier (wchłonie tłuszcz)
  • zamiast słodzić cukrem kompot z suszu, postaw na cynamon, czy też anyż


Please follow and like us:
Zobacz
Zobacz
Zapraszam na Instagram

 

Cześć. Jeśli potrzebujesz porady dotyczącej diety i treningu wyślij wiadomość. :) Wkrótce na nią odpowiem.