Śniadanie fit czyli 3 przepisy z mojej diety

Stwórz swój styl i ciesz się życiem

Śniadanie fit czyli 3 przepisy z mojej diety

 Śnia­da­nie fit czyli kilka pomysłów z mojego jadło­spisu. Oczy­wi­ście kalo­rycz­ność, którą podam, była, wyli­czona dla mnie. Musi­cie wie­dzieć, że dieta to nic innego jak dobrze zbi­lan­so­wane posiłki. Nie ma ona nic wspól­nego z uni­ka­niem jedze­nia a tym samym z gło­dze­niem się. Ma Wam dostar­czać tyle ener­gii i war­to­ści odżyw­czych, żeby­ście nie mieli ochoty na pod­ja­da­nie. Nie potra­fi­cie zapla­no­wać, co jeść popro­ście dobrego die­te­tyka. Z mojego doświad­cze­nia w walce z nadwagą wynika, że warto. Może­cie spró­bo­wać tylko na jakiś czas, żeby fit styl wszedł Wam w krew.

 

Śniadanie fit – moje ulubione przepisy

 

Dzisiaj kilka pomysłów na śniadanie fit z mojej diety sportowego amatora. Oczywiście kaloryczność, którą podam, była, wyliczona dla U mnie nigdy nie może zabraknąć na śniadanie mistrzów omleta. Omlety częściej robię na kolację, ponieważ w tygodniu nie mam na nie czasu. Lubię przed treningiem zrobić sobie właśnie takiego z przepisu poniżej.

Omlet z masłem orzechowym, gruszką, bananem, cynamonem i imbirem

Wartości odżywcze:

  • Energia: 511 kcal
  • Białko: 19 g
  • Tłuszcz: 19 g
  • Węglowodany: 63 g

Składniki:

  • Płatki owsiane – 4 łyżki (35 g)
  • Jaja – 2 średnie (95 g)
  • Masło orzechowe – 0,5 łyżki (9 g)
  • Oliwa z oliwek – 0,5 łyżki (2 g)
  • Banan – 1 duża sztuka (190 g)
  • Gruszka – 1 mała sztuka (95 g)
  • Cynamon – 4 szczypty (3 g)
  • Imbir suszony – 1 szczypta (1 g)

Sposób przygotowania:

1. Płatki owsiane zalej wrzątkiem według instrukcji na opakowaniu.
2. Oddziel białko od żółtka, a następnie ubij białko na sztywną pianę.
3. Żółtko zmieszaj z przygotowanymi płatkami owsianymi.
4. Uzyskaną masę dodaj do ubitych białek.
5. Ciasto smaż na rozgrzanej oliwie z oliwek pod przykryciem.
6. Omlet podawaj posmarowany masłem orzechowym, z pokrojoną w plastry gruszką i bananem.
7. Całość posyp cynamonem oraz szczyptą imbiru.

Owsianka – szaleństwo smaku -sposób na fit śniadanie

 

Owsianki towarzyszą mi od kilku lat w moim aktywnym życiu. Dają mi dużo energii, której potrzebuje rano przed treningiem lub pracą. To prawdziwa miłość kulinarna. Był oczywiście okres, kiedy ich nienawidziłem, a to dla tego, ponieważ nie potrafiłem ich robić. Łapcie przepis na fit śniadanie z owsianką w roli głównej.

Owsianka z jabłkiem, suszonymi śliwkami, cynamonem i czekoladą

Wartości odżywcze:

  • Energia: 511 kcal
  • Białko: 14 g
  • Tłuszcz: 12 g
  • Węglowodany: 83 g

Składniki:

  • Płatki owsiane – 6 łyżek (55 g)
  • Jabłko – 1 średnia sztuka (180 g)
  • Czekolada gorzka – 2 kostki (14 g)
  • Suszone śliwki – 0,25 garści (23 g)
  • Cynamon – 1 szczypta (1 g)
  • Mleko 2% – 0,6 szklanki (140 g)

Sposób przygotowania:

1. Płatki owsiane zalej niewielką ilością wrzątku, tuż nad poziom płatków.
2. Odstaw na 2-5 minut do napęcznienia.
3. Dodaj podgrzane mleko, jabłko pokrojone w plastry, cynamon oraz przekrojone śliwki.
4. Całość posyp startą gorzką czekoladą.

 

Czekoladowa rozkosz – naleśniki

 

Kolejny przepis jeden z moich ulubionych. Często po treningu biegowym lub siłowym już na mnie czekają. Nie wyobrażam sobie kogoś, kto ich nie je. Co jakiś czas pojawi się wpis z ich inną wersją. Robicie często naleśniki na Wasze śniadanie fit czy za dużo roboty? Możecie w komentarzu pod postem podzielić się ulubionym przepisem na naleśniki.
Śniadanie fit

Śniadanie fit – naleśniki czekoladowe z musem jabłkowym

Wartości odżywcze:

  • Energia: 365 kcal
  • Białko: 12 g
  • Tłuszcz: 11 g
  • Węglowodany: 50 g

Składniki:

  • Mąka pełnoziarnista – 0,5 szklanki (55 g)
  • Jaja – 1 średnie (45 g)
  • Oliwa z oliwek – 0,5 łyżki (4 g)
  • Woda mineralna – 0,3 szklanki (55 g)
  • Kakao naturalne 16% – 0,5 łyżki (4 g)
  • Jabłko – 1 mała sztuka (140 g)

Sposób przygotowania:

Przygotowanie ciasta:
1. Mąkę, kakao, wodę i jaja wymieszaj ze sobą do uzyskania gładkiej konsystencji, a następnie odstaw na kilka minut.
2. Na patelni rozgrzej oliwę z oliwek i rozsmaruj po całej powierzchni.
3. Ciasto przemieszaj, w razie potrzeby dodaj odrobinę wody.
4. Na patelnię wylej cienką warstwę ciasta, dokładnie rozprowadź po dostępnej powierzchni.
5. Smaż z obu stron do uzyskania złocistego koloru

Przygotowanie nadzienia:
1. Jabłko umyj, obierz ze skóry i pokrój na kawałki.
2. Przełóż jabłko do garnka i podduś z niewielką ilością wody, aż zrobi się miękkie.
3. Zmiksuj blenderem na gładką masę.

Przygotowanie naleśników:
1. Przygotowane naleśniki posmaruj musem jabłkowym.
2. Złóż naleśniki w ćwiartki.

 


Śnia­da­nie fit to tak naprawdę tylko zwy­kła modna nazwa. Pamię­taj­cie – to Wy macie być fit. Czym dla mnie jest słowo fit? Zdrowo aktyw­nie i z pasją wła­śnie tego się trzy­mam i pro­pa­guję. Jeśli zjesz fit śnia­da­nie czy ser­ni­czek nic się nie zmieni. Ale jak zaczniesz być aktywny i dbać o zdro­wie zmieni się wszystko. Każdy Twój posi­łek będzie fit, bo zmie­nisz spo­sób myśle­nia. Fit to styl życia to coś wię­cej niż opy­cha­nie się fit cia­stecz­kami w ocze­ki­wa­niu na zmiany.


Wojtstyl

Warto przeczytać te wpisy:

 

 

 

Please follow and like us:
RSS33
Zobacz0
Zobacz
Zobacz mój Pinterest10k
Zobacz mój Pinterest
Zapraszam na Instagram30k

 

Jedna odpowiedź

  1. Ewa napisał(a):

    Tak masz rację Fit serniczki fit ciasteczka ludzie jedzą to myśląc że samo jedzenie zrobi z nich fit. A przecież śniadanie fit ma być zdrowe i dobrze zbilansowane a to my mamy być fit Szczytowa forma cały czas Nie widziałam sternika w szczytowej formie Pozdrawiam

Nie można już dodawać komentarzy.